Polska poligonem doświadczalnym dla Messengera. Nowe funkcje będą na początku dostępne tylko u nas

Polska poligonem doświadczalnym dla Messengera. Nowe funkcje będą na początku dostępne tylko u nas29.09.2016 23:30
Źródło zdjęć: © Flickr | Kārlis Dambrāns

Facebook wybrał Polskę na swój nowy eksperyment. Będą na naszym przykładzie sprawdzać, czy przyjmą się nowe funkcje wbudowane w Messengera. Według przedstawicieli Facebooka, Polacy są bardzo zaawansowani technologicznie i szybko podchwytują wszystkie nowinki.

Dlaczego [Facebook](https://tech.wp.pl/facebook-6170975796766849c) wybrał Polskę?

To, że największe firmy technologiczne cały czas testują nowe opcje, nie jest tajemnicą. Na przykład Facebook w Nowej Zelandii testował nowy wygląd Osi czasu. A teraz nowe funkcje Messengera sprawdzane będą w naszym kraju. Dlaczego akurat u nas?

Jak mówił nam Peter Martinazzi z Facebooka, polscy użytkownicy szybko przyswajają nowinki technologiczne a co więcej – często korzystają z wizualnych dodatków Messenegra, takich jak np. naklejki.

A co dokładnie się zmienia?

Rewolucji się nie spodziewajcie. Facebookwprowadza nowy, bardziej młodzieżowy sposób komunikacji. Najważniejszą zmianą jaka będzie dostępna na początku wyłącznie dla Polaków są naklejki, które można dodać do zdjęć lub filmów.

Wyobraźcie sobie, że macie ochotę na kawę. Możecie wysłać do znajomych SMS-a albo wiadomość na Messengerze „Idziemy na kawę?”. Albo – co teraz proponuje nam Facebook – można do własnego zdjęcia dodać naklejkę „Kawa?”.

Źródło zdjęć: © (fot. Facebook)
Źródło zdjęć: © (fot. Facebook)

Druga opcja jest jeszcze bogatsza. Otóż wybrani przez Facebooka artyści – w tym polscy – stworzyli specjalne tła, które będziemy mogli nakładać na nasze zdjęcia. Kinga Offert, artystka z Poznania, która została poproszona przez Facebooka o stworzenie takich grafik, tłumaczy w rozmowie z nami:

_ - Każda z grafik to swego rodzaju ramka, którą można nałożyć na zdjęcie, by w wizualny sposób wzbogacić komunikację za pośrednictwem Messengera. Są wśród nich takie, które komunikują dobry humor, nudę czy są zaproszeniem do zabawy. _

Źródło zdjęć: © (fot. Facebook)
Źródło zdjęć: © (fot. Facebook)

Polka stworzyła 10 grafik, każda z nich ma wyrażać inną emocję lub reakcję.

Facebook planował taką zmianę już od dawna. Offert przyznaje, że pierwsze rozmowy zaczęły się już w lipcu.

_ - Facebookowi spodobał się mój profil w skupiającym artystów serwisie Behance. Długo rozmawialiśmy o tym, jakiego rodzaju prac szukają, czego potrzebują, dla kogo przeznaczone są grafiki, nad którymi pracowałam, jaki jest ich cel. Sam proces kreacji nie zajął długo, trwał około miesiąca – po stworzeniu początkowych szkiców i ich akceptacji zaczęłam pracę nad finalnymi wersjami grafik. _

Mój dzień

Źródło zdjęć: © (fot. Facebook)
Źródło zdjęć: © (fot. Facebook)

Drugą ważną zmianą, która będzie testowana w naszym kraju, jest „Mój dzień”. Otóż od teraz w Messengerze można będzie zrobić oś czasu ze wszystkimi wizualnymi elementami, jakie wysłaliśmy w ciągu dnia. Mogą to być zdjęcia, naklejki albo GIF-y. Myślcie o tym jak o opcji Stories z Instagrama, ale wewnątrz Messengera.

Zmiany dotyczą mobilnych wersji Messengera –. a konkretnie wersji na Androida oraz iOS. Aktualizacja zacznie być w Polsce dostępna od czwartkowego wieczoru, ale proces jej wprowadzania może trochę potrwać.
_ Joanna Sosnowska _

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.