Polscy wydawcy gier planszowych wchodzą na rynek gier mobilnych

Polscy wydawcy gier planszowych wchodzą na rynek gier mobilnych24.02.2015 09:57
Źródło zdjęć: © Phalanx

Dwie polskie firmy - Phalanx i CUBLO - wspólnie przygotowują cyfrową wersję "Brass", jednej z najbardziej cenionych ekonomicznych gier planszowych świata. Premiera na systemy iOS i Android przygotowywanego na rynki zachodnie zapowiadana jest na drugą połowę roku.

"Brass" jest jedną z najwyżej ocenianych gier ekonomicznych na świecie. Pierwotnie opublikowana w 2007 roku, w osiem lat po premierze utrzymuje się na 15. miejscu listy najlepszych gier planszowych prowadzonej przez branżowy serwis BoardGameGeek w oparciu o oceny użytkowników. Autorem "Brass" jest Martin Wallace, ceniony brytyjski projektant gier planszowych znany również z takich tytułów jak "Steam" (gra o rozwijaniu taboru i sieci kolejowej) i "Świat Dysku: Ankh Morpork" (gra blefu i strategii oparta na popularnym cyklu Terry'ego Pratchetta).

Wydawnictwo Phalanx już wcześniej współpracowało z Wallace'em przy okazji polskich wydań gier "Ankh Morpork" i "07 zgłoś się". Projekt opracowania cyfrowej wersji "Brass" jest pierwszym tego rodzaju przedsięwzięciem dla polskiego wydawcy gier. Phalanx współpracuje z inną krajową firmą, założonym w 2013 roku niezależnym studiem CUBLO, które ma już na swoim koncie dwie gry na platformy mobilne inspirowane grami planszowymi: "QuAaargh" oraz "Jasper and Zot".

"Polska to ciągle mały rynek dla takich produkcji, dlatego celem są głównie rynki zachodnie" - mówi Michał Ozon z wydawnictwa Phalanx. "Aplikacje mobilne dystrybuuje się na całym świecie. Jeśli gra odniesie sukces, na pewno będziemy szukali kolejnych tytułów wartych wydania w takiej formie. Brass jest więc produkcją na wszystkie rynki - zarówno polskie, zachodnie, jak i wschodnie (w tym dalekowschodnie)" - dodał.

Kilka innych polskich firm już wcześniej opracowywało gry planszowe w wydaniu cyfrowym, m.in. CD Projekt Red, dystrybutor planszowego "Wiedźmina: Gry Przygodowej".

- Poza CD Projekt Red na rynku jest Big Daddy's Creations. Wydali aż 4 cyfrowe wersje gier planszowych: "Neuroshima Hex", "Caylus", "Army of Frogs" oraz "Eclipse". Inne firmy też próbowały swoich sił, np. Momedia z grą "Hacienda", ale często kończyło się to na pojedynczej produkcji - mówi Grzegorz Kościółek z CUBLO.

- Phalanx jako podmiot specjalizujący się w grach planszowych rozpoczął w 2014 roku współpracę z CUBLO, ekspertem w aplikacjach mobilnych. Dzięki tej koprodukcji powstaje właśnie gra "Brass" na urządzenia mobilne - dodał.

Cyfrowa wersja "Brass" ma się ukazać jesienią tego roku.

- Naszym celem jest październik 2015, software to jednak bardzo nieprzewidywalna branża - powiedział Ozon. Gra ukaże się na tablety z systemami iOS i Android. Będzie dostępna do nabycia w Apple Store i Google Play. W porównaniu z wydaniem papierowym gra uzyska nową oprawę graficzną nawiązującą do starych map, kart i pocztówek.

Pierwszą grą planszową opublikowaną na platformy mobilne był "Small World" Phillipe'a Keyaertsa, dostępny w wersji na tablety już od 201. roku. W tej chwili za lidera branży uznawana jest firma Playdek, zawdzięczająca tę pozycję dobrze przyjętym wersjom cyfrowym takich tytułów, jak strategiczna gra "Agricola" czy przygodowa gra "Lords of Waterdeep".

Zobacz także - Jak się gra rewolucyjną, polską kostką Dice+?

Źródło artykułu:PAP
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.