Polka w sieci

Polka w sieci08.03.2012 13:45
Źródło zdjęć: © PAP/Łukasz Ogrodowczyk

Co polskie kobiety robią w internecie?

Z badań przeprowadzonych dla F-Secure, producenta rozwiązań zabezpieczających komputery i telefony komórkowe, przez Instytut Badawczy IPC wynika, iż, największy odsetek Pań rozpoczyna dzień od przejrzenia głównej strony Wirtualnej Polski lub Onetu (po 2. proc.), uruchomienia wyszukiwarki Google (12 proc.) oraz logowania do poczty elektronicznej (10 proc.). Mimo upodobania do serwisów społecznościowych, stosunkowo niewiele Pań zaczyna surfowanie przy porannej kawie od Facebooka (6 proc.) i Naszej Klasy (2 proc.).

Mogę śmiało powiedzieć, że są lepiej przygotowane do korzystania z sieci niż polscy mężczyźni

Ulubioną formą przeglądania treści internetowych są artykuły tekstowe - preferuje ją 7. proc. respondentek. Po 11 proc. woli wideo i prezentacje online.

Podczas surfowania w sieci internautki są raczej zainteresowane najświeższymi wiadomościami ze świata, niż plotkami o gwiazdach (przegląda je zaledwie 7 proc. respondentek). Poza serwisami newsowymi, które odwiedza 7. proc. ankietowanych, najpopularniejszy sposób spędzania czasu w sieci przez Polki to przeglądanie ofert sklepów internetowych i serwisów aukcyjnych (41 proc.) oraz serwisów społecznościowych (39 proc.)

Na zakupy marsz!

Po przejrzeniu najnowszych wieści ze świata i serwisów społecznościowych nadchodzi czas na zakupy. Polki polują przede wszystkim na odzież, bieliznę i dodatki - tę odpowiedź wybrało 3. proc. ankietowanych internautek. Na drugim miejscu znajduje się kultura, czyli książki oraz płyty z filmami i muzyką (16 proc.), o jeden procent wyprzedzając perfumy i kosmetyki oraz buty. Towary niechętnie kupowane przez Polki w sieci to przede wszystkim artykuły spożywcze oraz motoryzacyjne (po 1 proc.) i artykuły dla zwierząt (2 proc). Zakupów w internecie nie dokonuje 27 proc. respondentek.

Po zakupach nadchodzi czas na płatność. Polskie internautki preferują tradycyjne przelewy bankowe (ok. 5. proc.) lub zapłatę gotówką przy odbiorze (ok. 31 proc.). Około 9 proc. korzysta z szybkich płatności internetowych, a jedynie nieco powyżej 1 proc. z kart kredytowych.

Polki bezpieczne w sieci

Według badania, wykonanego dla F-Secure przez TNS OBOP pod koniec 201. roku, kobiety rzadziej od mężczyzn łączą się z internetem za pośrednictwem telefonów komórkowych (18 proc. kobiet, 37 proc. mężczyzn). Być może wiąże się to z obawą o wrażliwe dane - kobiety częściej niż mężczyźni (o ok. 10 proc.) myślą o ochronie danych zapisanych w komórce.

Polki kładą również większy nacisk na ochronę dzieci przed nieodpowiednimi treściami z internetu - jest ona ważną kwestią dla ok. 7. proc. kobiet i 55 proc. mężczyzn. Kobiety częściej dostrzegają również ryzyko towarzyszące ściąganiu darmowych plików z sieci (kobiety - 65 proc., mężczyźni - ok. 47 proc.), a także mają nieco większą od mężczyzn potrzebę ochrony komputera przed wirusami i zagrożeniami ze stron internetowych.

A jak wygląda kwestia kopii zapasowych ważnych danych? Polskie internautki częściej sygnalizują potrzebę rozwiązań ułatwiających automatyczną archiwizację i dzielenie się plikami. Odsetek kobiet wykonujących regularnie kopie bezpieczeństwa swoich danych jest również minimalnie większy od odnośnej grupy mężczyzn. Polki w mniejszym stopniu używają jednak programów do automatycznej synchronizacji danych, a także rzadziej zgrywają kopie zapasowe danych na zewnętrzne nośniki.

_ - Polskie internautki są dobrze poinformowane i chętnie korzystają z dobrodziejstw Internetu. Są również często ostrożniejsze od mężczyzn i mają większą świadomość zagrożeń płynących z sieci - _ komentuje Michał Iwan, dyrektor zarządzający F-Secure Polska. _ - Jeżeli Polki stosują także odpowiednie zabezpieczenia przed internetowymi zagrożeniami, np. regularnie aktualizowany program antywirusowy, to mogę śmiało powiedzieć, że są lepiej przygotowane do korzystania z sieci niż polscy mężczyźni - _ dodaje.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.