Polacy uwielbiają odkurzać? Zaskakujące wyniki badań

Polacy uwielbiają odkurzać? Zaskakujące wyniki badań28.10.2013 13:23
Źródło zdjęć: © © Justinb - Fotolia.com

Firma Electrolux przeprowadziła w tym roku globalne badanie dotyczące odkurzania. O swoje nawyki związane ze sprzątaniem zapytani zostali mieszkańcy 23 krajów, w sumie – ponad 28 tysięcy osób, w tym Polacy. Wyniki są dość zaskakujące.

Wyniki badania Electrolux Global Vacuuming Survey 201. pokazują, że Polacy należą do narodów, które zdecydowanie cenią sobie czystość. Prawie 40 proc. ankietowanych wskazało, że odkurza od 2 do 5 razy w tygodniu, a aż 21 proc. z nas robi to raz dziennie. W obydwu przypadkach wyniki przekroczyły globalne średnie z pozostałych krajów, które wynoszą odpowiednio 33 proc. i 13 proc. Porządek nie jest za to najmocniejszą stroną Tajlandczyków i Chińczyków – do odkurzania raz w miesiącu lub rzadziej przyznaje się aż około 15 proc. mieszkańców tych krajów.

Czas na porządki

Badanie wykazało również, że najchętniej wybieraną porą na walkę z kurzem na świecie, są poranki w dni powszednie. Polacy natomiast najbardziej lubią odkurzać popołudniami. Takiej odpowiedzi udzieliło 3. proc. ankietowanych. Samo odkurzanie zajmuje nam najczęściej od 30 minut do 1 godziny, a podczas tej czynności większość mieszkańców globu lubi słuchać muzyki (najchętniej popu)
. Preferowanym przez ludzi strojem do odkurzania jest odzież codzienna (tak zadeklarowało aż 69 proc. respondentów) oraz strój sportowy (21 proc.).

Odkurzanie pełne emocji

Jak pokazują wyniki badania, tym co w odkurzaniu irytuje nas najbardziej, jest towarzyszący mu hałas –. tę odpowiedź wskazało 36 proc. respondentów z całego świata. Najbardziej drażliwi pod tym względem są Tajlandczycy, najmniej – Australijczycy. Okazuje się, że odkurzanie może wzbudzać także pozytywne emocje! Na pytanie "Co czujesz po skończonym odkurzaniu?" – większość respondentów odpowiedziała, że satysfakcję i szczęście (razem 39 proc.). W przypadku Polaków, najczęściej pojawiającą się emocją była ulga – wskazało ją 30 proc. ankietowanych.

Polak na zakupach

Co kieruje nami podczas podejmowania decyzji o zakupie odkurzacza? Ankieta wykazała, że dla polskich konsumentów najważniejszym czynnikiem jest skuteczność zasysania kurzu. Ponad 3. proc. osób uznało to za najważniejszą cechę. Podobny wynik pojawił się w odpowiedziach ankietowanych z całego świata. Podczas kupowania odkurzacza, Polacy zwracają także uwagę na inne cechy. Na drugim miejscu znalazła się moc, a na trzecim – ilość zużywanej energii. Okazuje się, że nie należymy do estetów – najmniej istotny jest dla nas design urządzenia. Tylko 0,48 proc. z nas wskazało ten element, jako ważny.

Źródło: Electrolux / JG, WP.PL

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.