Pojemne sieci potrzebne od zaraz

Pojemne sieci potrzebne od zaraz20.05.2011 15:17
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Rynek telekomunikacyjny przeżywa prawdziwą rewolucję. W 2010 roku liczba abonentów szerokopasmowego Internetu na świecie przekroczyła pół miliarda. Ericsson szacuje, że pod koniec 2011 roku liczba ta przekroczy miliard i będzie bliska 5 mld w 2016 roku

Rynek telekomunikacyjny przeżywa prawdziwą rewolucję. W 2010 roku liczba abonentów szerokopasmowego internetu na świecie przekroczyła pół miliarda. Ericsson szacuje, że pod koniec 2011 roku liczba ta przekroczy miliard i będzie bliska 5 mld w 2016 roku.

W 201. roku przychody mobilnych i stacjonarnych operatorów sięgną ok. 1,65 mld USD - blisko 3 proc. spodziewanego globalnego PKB. Te zmiany to efekt rosnącej popularności nowego typu urządzeń - smartfonów i tabletów. Telefon komórkowy jako narzędzie wyłącznie do połączeń głosowych to już przeszłość.

Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)
Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)

Popularność smartfonów i tabletów całkowicie zmieniła sposób korzystania z internetu. Klienci operatorów telekomunikacyjnych potrzebują dostępu do sieci 2. godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu.

- Ericsson prognozuje tysiąckrotny wzrost ruchu w sieciach komórkowych w ciągu najbliższych pięciu lat. To wyzwanie, któremu muszą sprostać operatorzy telekomunikacyjni w Polsce - powiedział Tomasz Laudy, dyrektor sprzedaży polskiej części Ericsson.

Badanie, przeprowadzone przez firmę Ericsson w 201. roku w USA i Szwecji pokazało, że w 2002 roku tylko 36 proc. badanych deklarowało, że korzysta z internetu codziennie. W 2010 roku - już 90 proc. badanych. Najbardziej zaawansowanymi użytkownikami internetu są właściciele iPhone'ów. Spośród nich aż 80 proc. deklaruje, że łączy się z siecią każdego dnia. W przypadku użytkowników laptopów jest to 74 proc., a w przypadku smartfonów - 63 proc. W badaniu ConsumerLab Mobile Broadband Business Users Study 2011, aż 95 proc. użytkowników smartfonów powiedziało że chce mieć internet wszędzie. Oznacza to, że dostęp do internetu zaczyna być postrzegany jako rzecz tak oczywista, jak dostęp do prądu.

Z raportu Ericsson ConsumerLab wynika, że rosnąca popularność smartfonów i tabletów powoduje zmianę stylu życia ludzi, który coraz bardziej jest związany z nieograniczonym dostępem do internetu. Dotyczy to nie tylko życia prywatnego, ale także biznesu i relacji z administracją rządową. W badaniu ConsumerLab wyraźnie widoczny jest nowy trend. Ze smartfonów korzystają już nie tylko wielbiciele nowych technologii czy profesjonaliści, ale przedstawiciele wszystkich grup społecznych.

- Ten trend będzie dotyczył wszystkich krajów, także Polski. Z poprzednich edycji badań ConsumerLab wynikało, że Polacy są równie mocno zainteresowani nowoczesnymi technologiami, jak Japończycy. Wkrótce wszyscy operatorzy, zarówno komórkowi, jak i stacjonarni, będą musieli odpowiedzieć na zapotrzebowanie klientów. A dostarczenie dostępu do internetu o każdej porze dnia i nocy coraz większej rzeszy ludzi, będzie wymagało zwiększonych inwestycji w infrastrukturę - przekonuje Per Karlsson, szef działu badań Ericssona.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.