Poczta Polska chce wysyłać awizo... SMS-em!

Poczta Polska chce wysyłać awizo... SMS-em!17.08.2012 14:23
Źródło zdjęć: © chip.pl

Doręczanie poczty kojarzy się niezmiennie z listonoszem. Tymczasem praca listonosza jest coraz częściej zastępowana. Dla młodego pokolenia poczta to już nie pan lub pani z dużą torbą na rowerze, ale e-mail i SMS. Jakie innowacyjne usługi wprowadzi Poczta Polska, by dotrzymać kroku konkurencji?

- _ Poczta Polska kilka miesięcy temu przyjęła swoją strategię do 2015 roku. W tej strategii definiujemy najważniejsze obszary, w których chcielibyśmy się rozwijać i w których widzimy możliwość zarobienia dodatkowych pieniędzy, bo wiemy dobrze, że tradycyjny rynek pocztowy będzie się kurczył. Jest poddany presji ze strony nowoczesnych, rozwijających się kanałów komunikacji i wszyscy operatorzy pocztowi muszą szukać nowych źródeł dochodu _ - mówi Zbigniew Baranowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

Dla poczty takimi naturalnymi obszarami wydają się z jednej strony usługi finansowe, z drugiej logistyka, ale też paczki, bo obserwujemy rozwój handlu internetowego, który napędza przychody operatorów pocztowych. Jednocześnie, wiemy też, że w związku z rozwojem nowoczesnych narzędzi komunikacji poczty muszą i są skazane również tym trendom się poddać, bo innego wyjścia nie ma.

Poczta rozpoczęła więc prace nad całym obszarem e-usług. Mówimy tu chociażby o poczcie hybrydowej, gdzie operator pocztowy otrzymuje dane w postaci cyfrowej, przetwarza je, drukuje, kopertuje i wysyła drogą tradycyjną do odbiorcy ostatecznego, czy o odwróconej hybrydzie, czy chociażby o e-kartkach, nad którymi również pracuje. Jest to cały obszar e-usługowy.

- _ Pierwsze jaskółki wykorzystania nowych rozwiązań: telefonii komórkowej, czy internetu już się pojawiają na Poczcie np. w nowej przesyłce biznesowej, którą na początku roku wprowadziliśmy do oferty. Klienci są powiadamiani mobilnie o tym, że danego dnia zostanie doręczona paczka. Rezygnujemy też z drugiego papierowego awizo właśnie na rzecz powiadomienia za pomocą SMS-a. Unowocześniamy przekazy pocztowe. Dzisiaj można już poprzez internet nadać pieniądze na poczcie i ten przekaz jest doręczany drogą tradycyjną, w znany już nam sposób. Nad tym wszystkim Poczta pracuje, tak aby świadczyć usługi, aby być operatorem pocztowym dziś i w przyszłości _ - dodaje Zbigniew Baranowski.

Po informacji Poczty Polskiej o możliwym wprowadzeniu wysyłania awizo SMS-em, przyszła nam na myśl jedna rzecz: może lepiej by było, gdyby listonosze po prostu zaczęli dostarczać paczki, zamiast wymyślać dla nich kolejne metody unikania wykonywania swoich obowiązków?

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: "Bateria w smartfonie, którą naładujesz w kilka minut"

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.