Po co amerykańskiemu operatorowi Yahoo?

Po co amerykańskiemu operatorowi Yahoo?25.07.2016 12:12
Źródło zdjęć: © Dan Spisak / flickr.com / CC

"Yahoo idzie pod młotek. Verizon zapłaci 4,8 mld dolarów" - ta informacja od rana obiega internet. Wielki amerykański operator komórkowy chce kupić upadającą gwiazdę mediów internetowych. Portal Yahoo od dawna miał problemy i od kwietnia poszukiwał nowego właściciela. Dlaczego będzie nim właśnie operator?

O planowanym przejęciu portalu Yahoo przez Verizon Communications za 4,8 miliarda dolarówpoinformował Reuters. Co ważne, agencja sama powołuje się na anonimowe źródło, a obaj zainteresowani jak na razie milczą. Warto jednak zastanowić się, po co operatorowi portal informacyjny.

1. Operatorzy mają kłopot

W 201. roku na świecie było ponad 2,6 miliarda smartfonów. Szacuje się, że do 2020 roku urządzeń tych będzie 6,1 miliarda. Dlaczego to ważne? Bo dla operatorów to i rosnący rynek, i rosnący problem.

Smartfon jest w pełni funkcjonalny, o ile jest połączony z siecią - to wtedy możemy za jego pomocą się komunikować, korzystać z map albo oglądać filmy przez internet. Problemem dla operatorów jest to, że z poziomu urządzeń mobilnych coraz mniej dzwonimy i wysyłamy SMS-ów, a częściej są to dla nas terminale do korzystania z sieci. Przykład? Proszę:

Z komunikatora Facebooka korzysta ponad miliard osób 1. miliardów dolarów. Zamiast przez SMS-y, komunikujemy się przez komunikatory. Ba - komunikatory służą nam także do rozmów głosowych - gdzie w tym wszystkim zysk dla operatora?

Operator musi zainwestować w infrastrukturę - w końcu oczekujemy prędkości minimum 3G, a najlepiej to LTE. Musi infrastrukturę tę utrzymać i odnawiać. To spore koszta. A z drugiej strony z powodu wielkiej konkurencji na rynku ceny SMS-ów i połączeń spadają coraz bardziej. Teraz coraz częściej wybór nowego abonamentu uzależniony jest od tego, jak duży pakiet internetowy zawarty jest w ofercie. Ceny internetu są w miarę stałe, koszty utrzymania rosną. To dlatego operatorzy szukają dodatkowych źródeł przychodu, poza branżą telekomunikacyjną.

2. Verizon ma za sobą już historię przejmowania mediów

W portfolio amerykańskiego operatora znajduje się już portal AOL (kupiony w ubiegłym roku za 4,4 miliarda dolarów) oraz podserwisy takie jak Huffington Post, TechCrunch, Engadget. Jeśli spojrzymy na najpopularniejsze w USA serwisy informacyjne to okaże się, że AOL jest na 6., a Yahoo na 3. miejscu. Dołączenie Yahoo do już posiadanych zasobów miałoby więc dla Verizona sens z punktu widzenia reklamowego.

Jak zauważa _ Washington Post _, Verizon może wykorzystać treści produkowane przez Yahoo, dołożyć do tego siłę swojej dystrybucji i stworzyć lepsze i bardziej wartościowe reklamy.

3. Jak ratują się inni operatorzy?

Deutsche Telekom - czyli między innymi nasz polski T-Mobile - inwestuje w młode innowacyjne przedsiębiorstwa. Ma kilka punktów na całym świecie, między innymi w Krakowie, Tel Awiwie, Berlinie, gdzie pomaga takim firmom rozwinąć skrzydła w nadziei, że któraś z nich stanie się w przyszłości nowym Facebookiem albo Google'm. DT inwestuje więc w młode gwiazdy. Verizon wybrał drogę inwestowania w gwiazdy przygasające, ale wciąż dochodowe. Strategy Analyst szacuje, że rynek cyfrowej reklamy online w USA w 201. roku wynosił ponad 52 miliardy dolarów.

_ Joanna Sosnowska _

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.