Po 15 latach Home.pl chce podbijać świat

Po 15 latach Home.pl chce podbijać świat23.10.2012 12:00
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

Prezes obchodzącej w tym roku 15-lecie istnienia firmy hostingowej Home.pl zapowiada rozszerzenie działalności poza granice Polski.

Początki w małym pokoju

Home.pl powstała w 199. roku jako HomeNet S.C - wspólna działalność trzech osób: Stefana Jurczyka, Piotra Kapcio i Krystiana Stypuły. Mieszcząca się początkowo w pojedynczym pokoju o powierzchni 19 m2 firma oferowała autorską platformę serwerową Idea Web Server, oprogramowanie do tworzenia własnego sklepu internetowego i konta e-mail, a także pośrednictwo w obsłudze domen internetowych. Ta trzecie działalność, czyli domeny internetowe dopiero 6 lat później miała przerodzić się w główną gałąź, która pozwoliła Home.pl zająć wiodącą pozycję na rynku.

Pierwszą usługą nie była wcale sprzedaż domen

Zanim firma zajęła się domenami, stawiała głównie na jakość obsługi klienta. Zainwestowano w dedykowane Biuro Obsługi Klienta z bezpłatną infolinią i 14-dniowy okres testowy dla usług. Na początku lat 2000. były to działania bardzo odważne i innowacyjne. Wkrótce oferta poszerzona została o rozwiązania dla osób startujących dopiero ze swoim biznesem (Business Starter), a także dla bardziej zaawansowanych użytkowników internetu (serwery dedykowane).

Niebawem planujemy ekspansję poza granice Polski oraz wprowadzenie nowych produktów i usług, nieoferowanych dotąd na rynku hostingowym w Polsce

Współpraca z Google i NASK pozwala rozwinąć skrzydła

Dopiero w latach 200. i 2004 firma nawiązała współpracę z Google i NASK, dzięki czemu Home.pl stałą się rejestratorem domen. Dynamicznie rozwijający się rynek internetowy w Polsce i wspomniana współpraca z NASK pozwoliły szczecińskiej spółce zaledwie w 2 lata zająć pierwsze miejsce w liczbie obsługiwanych domen.pl - w 2006 roku home.pl obsługiwało 100 000 domen. Zmiany na rynku, rosnące wymagania klientów i rozwój handlu w internecie spowodował także, że w 2008 roku wprowadzono osobną usługę - Business Shop, która trzy lata później zamieniła się w Click Shop - platformę do tworzenia sklepów internetowych. W ciągu kilku lat oferta polskiej spółki poszerzyła się o kolejne produkty, w tym certyfikaty bezpieczeństwa SSL oraz współpracę ze znanym producentem oprogramowania antywirusowego - Kaspersky Lab.

_ "Piętnastolecie istnienia to dla naszej firmy nie tylko jubileusz, ale przede wszystkim czas wielkich zmian. W lutym pozyskaliśmy nowego inwestora, który pozwala nam dynamicznie rozwijać ofertę produktową. Niebawem planujemy ekspansję poza granice Polski oraz wprowadzenie nowych produktów i usług, nieoferowanych dotąd na rynku hostingowym w Polsce. Zamierzamy również znacząco rozwijać współpracę z dużymi klientami biznesowymi poprzez rozwijanie kanału partnerskiego" _. - mówi o planach firmy prezes home.pl - Marcin Kuśmierz.

Idą zmiany, w tym ekspansja za granicę

Prezes Home.pl zapowiada nadchodzące zmiany, w tym przede wszystkim rozszerzenie działalności na inne kraje. To może jednak nie być takie proste, jak się wydaje. Na polskim rynku, firma trafiła w odpowiedni moment - zaoferowała innowacyjne usługi w czasach, gdy polski e-biznes właśnie zaczynał się rozwijać. Na świecie branża internetowa jest już dużo bardziej zaawansowana i podążenie tą samą ścieżką, co w Polsce, wcale nie musi się skończyć spektakularnym sukcesem.

Trzymamy kciuki za sukces polskiej firmy i z ciekawością będziemy obserwować jak się odnajdą na rynku, gdzie są już obecni tacy giganci, jak godaddy.com czy 1and1.com, który jest też obecny na polskim rynku. Czy uda się powtórzyć lokalny sukces i czy Home.pl znowu trafi w odpowiedni czas ze swoją ofertą? Poczekamy, zobaczymy.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.