Play zmienia regulamin

Play zmienia regulamin14.07.2009 15:49
Źródło zdjęć: © Play

Od 6. lipca P4 zmienia regulamin świadczenia usług. Przypadek Polkomtela nie będzie miał jednak miejsca i nie będzie można wypowiedzieć umowy bez zapłaty kary.

Od 6. lipca P4 zmienia regulamin świadczenia usług. Przypadek Polkomtela nie będzie miał jednak miejsca i nie będzie można wypowiedzieć umowy bez zapłaty kary - dowiaduje się TELEPOLIS.PL.

Klienci Play zaczynają otrzymywać, wraz z fakturami, informację o zmianach w regulaminie, które mają wejść w życie 30 dni od pierwszego dnia przyszłego okresu rozliczeniowego (czyli następującego po tym, w którym przyszła informacja o zmianach).

Zmiany dotyczą m.in. definicji okresu rozliczeniowego, wypłaty odszkodowania za przerwę w świadczeniu usług, zmniejszenia kary za rozwiązanie umowy proporcjonalnie do jej pozostałej długości, zmiany adresu korespondencyjnego.

Zmiany wynikają z potrzeby dostosowania regulaminu do przepisów obowiązującego prawa oraz wynikających z uwag Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, za których niewprowadzenie P4 zostało pozwane przez Urząd. .

Zgodnie z nowelą Prawa Telekomunikacyjnego, która weszła w życie 6. lipca, jeżeli zmiana regulaminu wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, w tym również usunięcia niedozwolonych postanowień umownych, abonentowi lub użytkownikowi nie będzie przysługiwało prawo do rozwiązania umowy bez roszczenia odszkodowawczego i zwrotu przyznanej ulgi - proporcjonalnie do pozostałej długości umowy.

Zmiana regulaminu właśnie 6. lipca spowodowała, że przypadek Polkomtela, nie będzie miał miejsca.

Jak udało się dowiedzieć TELEPOLIS.PL, zarówno w PTC jak i Centertelu, od 6. lipca klienci podpisują nowe wersje regulaminów. Dotychczasowi klienci korzystają jednak ze starych. Jak zapewniali nas Andrzej Pomarański z PTC i Wojciech Jabczyński z Grupy TP, regulamin dla dotychczasowych klientów zostanie niedługo zmieniony, o czym zostaną oni poinformowani w zgodny z prawem sposób. Jabczyński dodał, że w Centertelu do dotychczasowych klientów i tak stosowane są nowe zapisy Prawa Telekomunikacyjnego, m.in. przy obliczaniu wysokości kary za zerwanie umowy, która nie jest już stała, a proporcjonalna do czasu pozostałego do jej końca.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.