Pełny raport o przenośności numerów w 2011 roku

Pełny raport o przenośności numerów w 2011 roku19.01.2012 08:47
Źródło zdjęć: © SXC.hu

W całym 2011 roku 1,062 mln numerów zmieniło w Polsce sieć. Podobnie jak w poprzednim roku, największym biorcą było P4, a dawcą PTC - wynika z danych i analiz TELEPOLIS.PL.

W IV kwartale Polacy przenieśli 283 tys. numerów - co ciekawe, to tylko o 1 tys. więcej niż w III kwartale, a to IV uznawany jest zawsze za okres "żniw". W całym 2011 roku było to o 200 tys. więcej niż rok wcześniej i 650 tys. więcej niż w 2009 roku.

Operator Przyjął Oddał Bilans
P4 753 tys. 32 tys. +721 tys.
Centertel 116 tys. 325 tys. -209 tys.
Polkomtel 95 tys. 328 tys. -233 tys.
PTC 88 tys. 369 tys. -281 tys.
Pozostali 10 tys. 8 tys. +2 tys.

Kolejny kwartał z rzędu największym beneficjentem przenośności jest P4, który utrzymuje stały udział w numerach przychodzących na poziomie 70%. Najlepiej z "wielkiej trójki" idzie znowu Centertelowi - oddał najmniej, a przyjął najwięcej. Najgorzej - PTC, co do której można zrozumieć, że oddaje najwięcej ze względu na najszybszy sposób rejestracji startera prepaid, ale już nie to, że przyjmuje najmniej.

W październiku swoją działalność zakończył GaduAir. W związku z tym swój numer przeniosło prawie 5 tys. numerów w samym IV kwartale. Są to dość ciekawe dane o kondycji polskich operatorów MVNO, pokazujące ile tak naprawdę aktywnych klientów ma dość prężny wirtualny operator z dobrą ofertą.

Wydaje się, że część klientów GaduAir przeszła do mBank mobile. Operator ten, bez żadnych specjalnych działań marketingowo-ofertowych, zwiększył swój bilans na plus o ponad tysiąc numerów, co nie zdarzało mu się w poprzednich kwartałach. W całym 2011 roku pozyskał netto 2,4 tys. numerów.

W 2011 roku w ujęciu netto ponad 500 numerów pozyskał CenterNet (z którego usług korzystać rozpoczęły spółki z grupy Zygmunta Solorza-Żaka, m.in. dziennikarze Polsatu), Cyfrowy Polsat oraz FM Group. Po około 500 numerów w bilansie straciła Mova, należąca do Grupy Integer.pl oraz Mobilking z Grupy MNI. Pozostali operatorzy zyskiwali bądź tracili po kilkadziesiąt numerów.

Polacy z roku na rok coraz chętniej przenoszą numery między sieciami, są coraz bardziej świadomi swoich praw. Dynamika wzrostu jednak wyraźnie maleje, co pozwala szacować, że w przyszłym roku sieć zmieni zapewne nie więcej niż 1,3-1,4 mln numerów. Ma to związek z kończącą się wojną cenową i stopniowym równaniem ofert sieci Play do trzech największych konkurentów, czyli Orange, Plusa i T-Mobile. Kolejne lata będą stały pod znakiem inwestycji w szerokopasmowy, mobilny Internet (głównie LTE), co może sprawiać, że klienci będą migrowali pomiędzy sieciami być może nawet częściej niż dotychczas, ale bez przenoszenia ze sobą numeru - bo przy tego typu usługach numer ważny nie jest.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.