Okładkę "Death Magnetic" stworzyli specjaliści od kreowania marki

Okładkę "Death Magnetic" stworzyli specjaliści od kreowania marki19.09.2008 15:00

Okładka dziesiątego studyjnego albumu Metalliki, "Death Magnetic", została zaprojektowana przez profesjonalną agencję Turner Duckworth, specjalizującą się w kreowaniu wizerunku. Agencja znana jest m.in. ze współpracy z koncernami Amazon.com czy Coca-Cola. W tym roku zdobyła też nagrodę Design Lion na festiwalu reklamy w Cannes, właśnie za kampanię wizerunkową drugiej z wymienionych firm.

Jak wynika ze słów perkusisty Metalliki, Larsa Ulricha, zespół chciał zaangażować do pracy nad oprawą graficzną płyty kogoś, kto liczy się w branży kreowania wizerunku, ale nie miał styczności z przemysłem fonograficznym - kogoś kto mógłby wnieść świeże pomysły. Wokalista i gitarzysta, James Hetfield, dodaje: "Tym razem chcieliśmy pracować z profesjonalistami, którzy rozumieją ikonografię". Zespół, poprzez atrakcyjną okładkę, chciał wywołać u odbiorcy zainteresowanie płytą CD i zachęcić do jej zakupu, odwracając uwagę od możliwości pobrania muzyki z Internetu.

Źródło zdjęć: © (fot. IDG)
Źródło zdjęć: © (fot. IDG)

Dlatego też okładka przedstawia nie tylko wyrazisty symbol - białą trumnę otoczoną liniami pola magnetycznego - ale sam jej projekt jest niesztampowy. W poszczególnych stronach wkładki umieszczono wycięcia, które tworzą razem efekt trójwymiarowości ( okładka widziana z przodu przedstawia trumnę, tak, jakby faktycznie leżała ona w wykopanym grobie ). Łatwo zauważyć też, iż na ostatniej płycie zespół, dzięki Turner Duckworth, powrócił do swojego klasycznego logo, które na poprzednich wydawnictwach grupy m.in. "Load", "Reload" czy "St. Anger" zastąpione było logotypem uproszczonym.

Pracą nad projektem "Death Magnetic" podzieliły się dwa biura Turner Duckworth, w Londynie i w San Francisco. David Turner, współwłaściciel agencji, przekonuje, że projekt trafnie oddaje idee zawarte w tekstach utworów, jakie pojawiły się na nowej płycie słynnej metalowej czwórki z Kalifornii. "Piosenki są o ty, jak śmierć - i życie - odpychają i przyciągają nas. Nasz obraz odzwierciedla ten temat" - twierdzi Turner, ale dodaje jednocześnie, że wizerunek można interpretować na wiele sposobów. Jego zdaniem nie chodzi już stworzenie okładki płyty, chodzi o tworzenie ikon które istnieją w różnych mediach, dlatego stworzono ikonografię rozpoznawalną w każdych okolicznościach, bez względu na sposób jej prezentacji ( czy to na półce sklepu, czy na wyświetlaczu telefonu komórkowego ).

Więcej informacji: Turner Duckworth - http://www.turnerduckworth.com

Źródło artykułu:PC World Komputer
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.