Nowy algorytm Google'a działa

Nowy algorytm Google'a działa28.02.2011 16:00
Źródło zdjęć: © heise-online.pl

Po zmianie przez Google'a algorytmu wyszukiwania dla kwerend pochodzących z obszaru Stanów Zjednoczonych fachowcy przypuszczali, że jego celem było wyeliminowanie z wyników wyszukiwania farm treści (content farms) udostępnianych w ramach świadczonej przez DemandMedia usługi eHow. Jednak z analizy firmy Sistrix wynika, że usługa eHow wcale nie padła ofiarą zmiany algorytmu. Wręcz przeciwnie – ranking udostępnianych w jej ramach stron nawet lekko się zwiększył. Nowy algorytm zdecydowanie działa przeciw innym domenom, które funkcjonują przede wszystkim jako agregatory wiadomości.

Po zmianie firmy Sistrix wynika, że usługa eHow wcale nie padła ofiarą zmiany algorytmu. Wręcz przeciwnie – ranking udostępnianych w jej ramach stron nawet lekko się zwiększył. Nowy algorytm zdecydowanie działa przeciw innym domenom, które funkcjonują przede wszystkim jako agregatory wiadomości.

Źródło zdjęć: © Witryny zawierające treści słabej jakości są pozycjonowane niżej w rankingu wyników wyszukiwania, zaś strony wartościowe umieszczana są wysoko na liście rezultatów (fot. heise-online.pl)
Źródło zdjęć: © Witryny zawierające treści słabej jakości są pozycjonowane niżej w rankingu wyników wyszukiwania, zaś strony wartościowe umieszczana są wysoko na liście rezultatów (fot. heise-online.pl)

Witryny zawierające treści słabej jakości są pozycjonowane niżej w rankingu wyników wyszukiwania, zaś strony wartościowe umieszczana są wysoko na liście rezultatów Źródło: sistrix.com Według danych Sistriksa, liczba znalezionych słów kluczowych w przypadku takich stron jak suite101.com, wisegeek.com i ezinearticles.com spadła nawet do 7. procent. Jednocześnie wciąż uwzględniane wyniki zajmują coraz dalsze pozycje w wynikach wyszukiwania, co pokazuje Sistrix na przykładzie serwisu mahalo.com (patrz wykres). Ponad dwie trzecie słów kluczowych z tej domeny plasuje się obecnie na stronach 8, 9 i 10.

Google zmodyfikował ostatnio swoją metodę wyszukiwania w ten sposób, że preferowane są strony zawierające treści ocenione jako wartościowe. Na razie algorytm wpłynął na prawie jedną ósmą rezultatów otrzymanych w wyniku kwerend przeprowadzanych w Stanach Zjednoczonych. W przyszłości nowa metoda ma zostać zaimplementowana w innych krajach.

wydanie internetowe www.heise-online.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.