Nowe reguły w Play'u - program Fair Play ułatwia odstąpienie od umowy i zwrot telefonu

Nowe reguły w Play'u - program Fair Play ułatwia odstąpienie od umowy i zwrot telefonu16.03.2016 15:03
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Play wprowadza program FAIR PLAY. Pozwala on klientom abonamentowym sieci na zmianę swojej decyzji. W ciągu 30 dni od podpisania umowy, bądź aneksu przedłużającego umowę, abonenci mogą dokonać zmiany w umowie, którą podpisali. W ramach istniejących ofert, możliwa będzie zmiana oferty oraz urządzenia, które zakupili. Dla nowych umów możliwe będzie również jej rozwiązanie. Zmiany będzie można dokonać tylko raz dla każdego numeru abonenckiego.

Program FAIR PLAY dostępny jest dla wszystkich klientów, którzy w salonie Play podpiszą umowę abonamentową. Program dotyczy klientów indywidualnych oraz biznesowych, natomiast nie obejmuje ofert typu MIX. Proces podpisania umowy jest taki sam jak do tej pory. Od dnia podpisania umowy abonente ma 3. dni na zmianę. Może zmienić swój abonament lub ofertę, jednocześnie wymieniając urządzenie, które zakupił w tym samym salonie, w którym podpisywał umowę. Może też zostawić urządzenie, które kupił, a jedynie zmienić ofertę – na przykład obniżyć abonament. Warunkiem koniecznym do dokonania zmiany jest dostępność wybieranej oferty w dniu podpisywania umowy, a nie dokonywania zmiany. Program FAIR PLAY nie wprowadza nowych ofert, a pozwala Klientom na dopasowanie umowy i urządzenia najbardziej odpowiadającego jego potrzebom, spośród aktualnie dostępnej oferty Play.

Zmiany dokonywane w Programie mogą wiązać się z opłatami. W przypadku zmian oferty i w konsekwencji zmian wysokości abonamentu, jest ona dokonywana bezpłatnie. Jeśli klient zmienia ofertę z urządzeniem, jego cena zakupu zostaje wyrównana do ceny, która obowiązywała w danej ofercie w cenniku z dnia podpisania umowy. Dla przykładu: jeśli osoba podwyższa swój abonament z poziomu 5. zł na 69 zł, za urządzenie zapłacił 299 zł i jest ono w nowej ofercie dostępne za 199 zł, Klientowi zwracana jest kwota nadpłaty, w tym przypadku 100 zł. W przypadku zmian w odwrotnym kierunku konieczna będzie dopłata.

W ramach programu klienci mają prawo wymienić urządzenie, które zakupili wraz z podpisaniem umowy. Mogą też je zwrócić, jeśli decydują się na rezygnację z umowy. W każdym z tych przypadków, gdy Klient zwraca wcześniej zakupione urządzenie, jest on zobowiązany do uiszczenia Opłaty za Korzystanie z Urządzenia. Bez względu na to, czy urządzenie jest rozpakowane, czy nie, opłaty są jednakowe i uzależnione jedynie od grupy, w której się ono znajduje. Wysokość opłat waha się od kwoty 4. zł do 399 zł z VAT. Sprzedawca będzie mógł odmówić przyjęcia zwracanego sprzętu, jeśli będzie on niesprawny, uszkodzony przez niewłaściwe użytkowanie lub zestaw, który oddaje jest niepełny.

Opłata za rezygnację z umowy wynosi 9. zł i jest opłacana na podstawie noty obciążeniowej, która zostanie wysłana pocztą. Klient jest także zobowiązany do opłacenia faktury za usługi telekomunikacyjne, proporcjonalnie do liczby dni, kiedy umowa była aktywna.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.