Nie znasz się na projektowaniu stron? Nie szkodzi – poznaj landing page!

Nie znasz się na projektowaniu stron? Nie szkodzi – poznaj landing page!05.08.2019 14:25
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Kiedyś stronę internetową posiadała każda szanująca się firma. Z czasem (i wraz z rozwojem mediów społecznościowych) w internecie zaczęły się pojawiać różnego rodzaju profile firmowe. Jeszcze później fanpage’e niemal wyparły klasyczne strony, doprowadzając do sytuacji, w której to strona jest dodatkiem do profilu na Facebooku, a nie na odwrót.

Wielu mniejszym biznesom to wystarczy. Na fanpage’u mogą umieścić wszystkie najważniejsze informacje włącznie z godzinami otwarcia biura, menu, wydarzeniami, aktualnościami i tak dalej. *Media społecznościowe to jednak niejedyny kanał komunikacji, a zwykłą stronę nie tak łatwo przygotować. *

Istnieje jednak wyjście z tej sytuacji: zamiast zatrudniać programistę lub walczyć z kodem samodzielnie, stwórz własny landing page! Możesz to zrobić nie wiedząc absolutnie nic o programowaniu, a efekty i tak będą co najmniej zadowalające. Do tego zadania wystarczy Ci odpowiednie narzędzie, czyli landing page builder. Najpierw jednak dobrze będzie odpowiedzieć na pytanie…

Czym właściwie jest landing page?

W dużym skrócie landing page to prosta strona internetowa, wykorzystywana w jednym, konkretnym celu – zwykle chodzi o promocję konkretnego produktu lub usługi, czasem także o prezentację firmy czy zapisy na wydarzenie. Istotną cechą landing page’y jest podporządkowanie całej strony pod wykonanie akcji przez użytkownika – na przykład zarezerwowanie miejsca na konferencji. Oto prosty przykład takiego landing page’a:

Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Co ważne, na landing page’u powinniśmy unikać wszelkich rozpraszaczy w postaci reklam, odnośników do zewnętrznych stron czy rozbudowanej nawigacji. Odciągają one uwagę użytkowników od głównego celu i zmniejszają współczynnik konwersji, czyli liczbę odwiedzających, którzy wykonali akcję na landing page’u (na przykład wypełnili formularz).

Głównym celem landing page’a jest pozyskanie leadów, czyli danych do kontaktu z potencjalnym klientem. Najczęściej będzie to adres e-mail, czasem także numer telefonu. Im mniej informacji będziemy chcieli otrzymać, tym większa szansa na konwersję – ludzie niezbyt chętnie dzielą się swoimi danymi osobowymi, chyba że na czymś wyjątkowo im zależy.

Tworząc formularz na landing page pamiętaj, by poprosić w nim tylko o te informacje, które są absolutnie niezbędne.

Jak landing page może zastąpić Twoją stronę internetową?

Prosty landing page to idealne środowisko, by stworzyć wizytówkę Twojej firmy. Z łatwością umieścisz na nim wszystkie najpotrzebniejsze informacje, przedstawisz doświadczenie i ofertę, a następnie zaprosisz do kontaktu.

W poniższym przykładzie przycisk “Contact me” kieruje wprost do formularza kontaktowego, podczas gdy drugi – “Find out more” wywołuje przewinięcie strony do następnej sekcji, w której zainteresowani znajdą więcej przydatnych informacji na temat firmy:

Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Krótki, treściwy i zorientowany na konkretny cel landing page to często rozwiązanie lepsze od zwykłej strony internetowej. Jego struktura jest prostsza, przez co łatwiej po nim nawigować i odnaleźć dokładnie to, czego szukamy. Unikając niepotrzebnych dłużyzn możemy zakomunikować to, co dla nas najważniejsze, jednocześnie oszczędzając czas zarówno nasz, jak i odwiedzających.

To wszystko ma bezpośredni wpływ na konwersję – różnica czasem bywa kolosalna. W tym artykule opisuję, jak zmiana podstrony na landing page podniosła współczynnik konwersji z 6,49% do ponad 15% w dłuższej perspektywie!

Jak stworzyć swój własny landing page?

Wiemy już, że warto rozważyć zbudowanie landing page’a zamiast klasycznej witryny internetowej, czas jednak przejść do tego, jak to zrobić. Wspomniałem na początku, że potrzebne nam będzie odpowiednie narzędzie, które zastąpi kodowanie. Jednym z nich jest platforma Landingi. Intuicyjny edytor pozwala zbudować swój landing page od podstaw w jeden dzień – bez konieczności zatrudniania grafika czy programisty.

Obsługa kreatora landing page’y nie należy do trudnych – zacznij od wyboru jednego z ponad dwustu szablonów:

Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Gdy już się zdecydujesz na odpowiedni szablon, przejdź do jego edycji. Zmień tło, jeśli chcesz, ustaw szerokość strony, a następnie z panelu po lewej przeciągaj elementy, które są Ci potrzebne, w obszar pracy. Każdy z elementów możesz edytować, dostosowując w ten sposób ich kolor, wielkość, font czy funkcję.

System drag & drop eliminuje problem umiejscowienia elementów na stronie – możesz je ułożyć dokładnie tak, jak tego potrzebujesz. Zakładka “widok mobilny” pozwoli Ci na dostosowanie widoku landing page’a, który zobaczą użytkownicy smartfonów.

Najczęściej kupuje się oczami

Dobre narzędzie do tworzenia stron to nie wszystko – musisz mieć czym wypełnić pustkę na swoim landing page’u. Co prawda w wielu platformach odnajdziesz bogate zasoby zdjęć i profesjonalnych grafik, jednak zawsze będą to tak zwane “stocki”. Do Twoich przyszłych klientów znacznie mocniej przemówią autorskie, oryginalne grafiki przedstawiające właściwy produkt czy miejsce, w którym odbywa się organizowane przez Twoją firmę wydarzenie.

Uśmiechnięte twarze modeli z banku zdjęć na rekrutacyjnym landing page’u to rozwiązanie wyjątkowo nietrafione – o wiele lepsze skojarzenia wywoła zdjęcie ludzi, którzy naprawdę pracują w Twojej firmie i są z tego faktu zadowoleni.

Doskonałym pomysłem jest także zastosowanie wideo, w którym krótko przedstawisz ideę kryjącą się za oferowanym produktem czy usługą:

Powiedz, co masz do powiedzenia

Kolejnym elementem landing page’a, który ma kolosalny wpływ na efektywność strony, jest jego zawartość, czyli teksty. Zacznij od nagłówka – jeśli nie poświęcisz mu wystarczającej uwagi, zniknie w natłoku pozostałych intrygujących treści w internecie, a użytkownik nawet nie zdecyduje się na odwiedziny.

Pisząc nagłówek łatwo ulec pokusie stworzenia tzw. “click baita”, czyli szokującego, ale niemającego wiele wspólnego z rzeczywistością tytułu tekstu. Takie zachowanie to często miecz obosieczny – odwiedzający zachęceni kontrowersyjnym tytułem wchodzą na stronę, by zaraz potem pożałować swojej decyzji i czym prędzej opuścić landing page.

Następnie stwórz resztę treści, które pomogą zdobyć (i utrzymać) zainteresowanie odwiedzających. Nie przesadzaj z ilością informacji – landing page powinien zawierać tylko tyle danych, ile potrzeba. Im więcej treści, tym mniejsza konwersja.

Wypróbuj Landingi i stwórz landing page!

Platforma Landingi to przede wszystkim narzędzie do budowania własnych landing page’y. W zależności od wybranego planu oferuje także szereg dodatkowych funkcji, takich jak testy A/B, integracje z zewnętrznymi aplikacjami (np. w celu wysyłki maili lub analizy zebranych leadów) czy zaawansowane popupy.

Podstawowym założeniem platformy jest tworzenie i korzystanie z landing page’y bez limitów – wszyscy użytkownicy mogą budować tyle stron, ile potrzebują, przypisywać nieskończenie wiele domen i przyjmować nieograniczony ruch.

Dla tych, którzy chcą wypróbować tworzenie landing page’y bez zobowiązań, oferujemy 14-dniowy okres próbny, w czasie którego można testować wszystkie możliwości platformy. Po zakończonych testach wystarczy wybrać jeden z siedmiu dostępnych planów, w zależności od potrzeb:

Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Stale rozwijamy platformę Landingi, by dostarczać coraz to lepsze i oczekiwane przez naszych klientów funkcjonalności. Gramy w otwarte karty, dlatego stworzyliśmy publiczną Roadmapę, na której regularnie zamieszczamy informacje o nadchodzących usprawnieniach i nowych rozwiązaniach.

Landing page czy strona internetowa?

Zastosowanie landing page’y w miejsce standardowej strony internetowej pozwoli zaoszczędzić przede wszystkim czas. Nie potrzebujesz ani umiejętności kodowania, ani zmysłu grafika, by zbudować stronę, która spełni Twoje potrzeby – rekordziści są w stanie uruchomić landing page nawet w kilka godzin, o ile wcześniej przygotowali sobie wszystkie materiały, takie jak teksty, grafiki czy wideo.

Poza tym wprowadzanie ewentualnych zmian nie będzie wymagało angażowania kogokolwiek z zewnątrz – po prostu zalogujesz się do wybranej platformy i zmienisz, co trzeba.

Landing page’e łatwo wykorzystasz także w pojedynczych akcjach marketingowych, w czasie których będziesz promować wydarzenia lub obniżki sezonowe. Mając już przygotowany szablon, szybko i łatwo dostosujesz go do aktualnych potrzeb, w razie konieczności dodając lub usuwając odpowiednie treści.

Jeśli chcesz samodzielnie stworzyć landing page, dzięki któremu łatwiej pozyskasz leady, wypróbuj platformę Landingi przez 14 dni za darmo!

Źródło artykułu:Materiał Partnera
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.