Najciekawszy portal społecznościowy stał się przeglądarką reklam

Najciekawszy portal społecznościowy stał się przeglądarką reklam18.10.2018 12:12
Źródło zdjęć: © Instagram.com

Jeszcze niedawno Instagram był dla mnie najciekawszym portalem społecznościowym. Sposób jego działania wymaga bowiem przynajmniej minimalnej kreatywności i zaangażowania użytkowników. Zdjęcie trzeba przemyśleć, zrobić, obrobić i dopiero wrzucić

Z kolei na najpopularniejszym w Polsce portalu społecznościowym, czyli Facebooku (który zresztą kupił Instragrama za miliard dolarów w 2012), działalność wielu moich znajomych ogranicza się do przeklejania linków, a w najlepszych wypadku wypisywania pseudo inspiracyjnych cytatów i zawsze popularnego "shitpostowania".

Trudno znaleźć znajomych w morzu "influencerek"

Idea dzielenia się ciekawymi zdjęciami przemówiła do mnie tak mocno, że sam założyłem profil poświęcony znanym widokom i mniej znanym zakamarkom mojego miasta – Warsaw My Love. Oczywiście od początku zdawałem sobie sprawę, że królowymi Instagrama były, są i będą "influencerki", robiące dziennie setki zdjęć w skąpych ubraniach, promujące marki modowe i kosmetyczne. Nie przeszkadzało mi to. Wystarczyło obserwować odpowiednie profile, a "insta-modelki" i sprzedawany przez nie obraz szczęścia i sukcesu nie był obecny na moim "feedzie". Do czasu.

Reklamy, reklamy, reklamy

Obecnie Instagram znmienił się w aplikację do przeglądania ofert reklamowych. Swoiste Mango24 w smartfonie. Opcja insta stories (krótkich filmików, które wyświetlają się na górze aplikacji, czyli są najlepiej widoczne) poprzetykane są reklamami, które "kradną" całą moją uwagę, gdy chcę zobaczyć co słychać u moich znajomych.

Źródło zdjęć: © Instagram
Źródło zdjęć: © Instagram

Nowa funkcja przeglądania postów powoduje, że po obejrzeniu "aktualnych" zdjęć, zaczynają pokazywać się "sugerowane" profile, czyli po prostu kolejne reklamy. Mogę ręcznie zmienić ustawienie, tak aby oglądać dalej posty znajomych zamiast tych sugerowanych, ale domyślnie ustawiona jest właśnie ta opcja. Inną "świetną" funkcją są ankiety typu "Czy kupisz baton Lion?".

Źródło zdjęć: © Instagram
Źródło zdjęć: © Instagram

Ogladaj i kupuj. To takie wygodne!

Niedawno Instagram wprowadził opcje kupowania rzeczy na zdjęciu (głównie ubrań promowanych przez insta-infulencerki) bezpośrednio z aplikacji. To świetne, pro-sprzedażowe rozwiązanie. Tylko przestańmy udawać, że Instagram to nadal portal społecznościowy. To już najzwyklejszy kanał reklamowy udający społecznościówkę.

Nie mam nic przeciwko sensownym i nienarzucającym się reklamom w internecie. W końcu dzięki nim strony się utrzymują. Jednak Instagram poszedł w tym już tak daleko, że brakuje już tylko reklam w DM-ach, czyli w prywatnych wiadomościach. Chociaż obstawiam, że i te pojawią się niedługo.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.