Na co zwrócić uwagę, wybierając nowy telewizor?

Na co zwrócić uwagę, wybierając nowy telewizor?25.01.2019 10:38
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Dobrej klasy telewizor to nie tylko możliwość oglądania telewizji w wysokiej jakości, ale także coraz częściej możliwość korzystania z zasobów internetu, granie na konsoli, łączenie się ze smartfonem itd. Wszystko dlatego, że dziś telewizor to centrum domowej rozrywki.

Jeśli myślicie, że telewizory stają się coraz mniej popularne, a ich miejsce zastępuje ekran komputera lub urządzenia mobilnego, liczby wyprowadzą Was z błędu. Polacy wymieniają telewizor średnio co sześć lat podaje portal interia.pl. Co roku w naszym kraju sprzedaje się około 2,2 mln odbiorników TV. Na taki zakup rodacy przeznaczają średnio 1,9 tys. zł, jednak z roku na rok kwota ta się zwiększa. Zmieniają się również nasze wymagania - coraz częściej stawiamy na dużą przekątną ekranu, najlepiej powyżej 55 cali oraz na jakość Ultra HD i funkcję Smart TV.

- Kupując telewizor, Polacy zwracają uwagę przede wszystkim na przekątną ekranu i wybierają 55-60-calowe urządzenia. Dodatkowo dużą uwagę przywiązują do jakości i funkcji odbiornika – zauważa przedstawiciel TAKTO Finanse. – Ważna jest także cena telewizora. Najczęściej szukamy urządzenia o dobrych parametrach, ale nie chcemy wydać na niego zbyt wiele pieniędzy. Z tego właśnie powodu wyprzedaże i promocje telewizorów cieszą się tak dużą popularnością. Czasami okazja zakupowa pojawia się z dnia na dzień, ale problemem mogą okazać się pieniądze. Część osób decyduje się wtedy na zaciągnięcie pożyczki, żeby zdobyć wymarzony model telewizora w atrakcyjnej cenie – dodaje specjalista TAKTO Finanse.

Rozmiar ekranu najważniejszy

Wielkość telewizora jest jednym z najważniejszych kryteriów, jakimi kierują się klienci, kupujący tego rodzaju sprzęt. Wybór rozmiaru ekranu jest uzależniony od upodobań, ale również od wielkości pomieszczenia i możliwości finansowych kupującego. Na duży telewizor 55- czy 60-calowy mogą sobie pozwolić tylko konsumenci mający duże mieszkanie oraz przestronny salon. Na mniejszej powierzchni lepiej sprawdzi się średniej wielkości ekran od 32 do 40 cali.

Wybierając odbiornik, warto zmierzyć odległość od ściany, na której będzie telewizor, do sofy czy kanapy, z której będzie się oglądało programy. Wzrok widza powinien obejmować cały wyświetlacz, bez konieczności rozglądania się na boki. Według badań najlepszy rozmiar telewizora to taki, którego przekątna stanowi 1/3 odległości od ekranu do kanapy.

Technologia podświetlania matrycy i rozdzielczość

Obecnie na rynku znajdziemy telewizory, w których stosuje się kilka technologii podświetlania matrycy. Każda z nich ma swoje zalety i wady. Ekrany LED wyposażone są w wyświetlacz ciekłokrystaliczny oparty na zmianie polaryzacji światła. Technologia ta gwarantuje oglądającemu dobrą jasność obrazu, która sprawdza się przede wszystkim podczas oglądania telewizji w ciągu dnia.

Ekrany z matrycą OLED przyniosły rewolucyjne zmiany w telewizorach. Technologia ta daje bardzo dokładny obraz, a do tego może sterować światłem pojedynczych pikseli. Rozwiązanie to umożliwia uzyskanie idealnej czerni oraz kontrastu.

Rozdzielczość ekranu to dla widza podstawowy parametr wyświetlacza. Dzięki niej otrzymujemy określoną jakość obrazu. Obecnie za najlepszą jest uważana technologia 4K (3840×2160 pikseli), która daje najlepszą jakość obrazu, ale takie telewizory są najdroższe. Mniejszą rozdzielczość zapewniają odbiorniki Full HD (1920×1080 pikseli). Najtańsze są telewizory HD Ready (1366×768 pikseli), ale wyświetlany obraz jest również najniższej jakości.

Inne technologie i funkcje

Obecnie dużą popularnością wśród nabywców telewizorów cieszy się technologia Smart TV. Rozwiązanie to daje możliwość instalacji dodatkowych aplikacji i oglądania za darmo lub odpłatnie seriali i filmów za pomocą VOD. Do tego taki telewizor jest wyposażony w system operacyjny i bliżej mu do smartfonu lub tabletu niż do klasycznego odbiornika TV. To tzw. inteligentne telewizory.

Przy wyborze odbiornika TV warto także zwrócić uwagę na częstotliwość odświeżania obrazu. Na rynku znajdziemy modele o częstotliwości 60, 100, 120, 240 Hz, a nawet więcej. Większa częstotliwość odświeżania na sekundę to lepsza płynność ruchu i większa dynamika obrazu.

Obecnie większość dostępnych telewizorów jest wyposażona w dekoder STB, tuner telewizji cyfrowej, który umożliwia odbieranie bezpłatnych kanałów. Dodatkowo nowoczesne odbiorniki posiadają łącze USB, DLNA, MHL oraz mają funkcję PiP (Picture in Picture) pozwalającą na oglądanie dwóch kanałów jednocześnie. Oczywiście najbardziej zaawansowane telewizory mają dużo więcej technologii i funkcji, ale w rzeczywistości w codziennym użytkowaniu nie zawsze jest wykorzystywany jej potencjał.

Jak sfinansować zakup telewizora?

Ceny telewizorów są różne i wahają się od 1 tys. do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Najnowsze modele potrafią kosztować tyle, co nowy samochód w salonie. Koszt odbiornika zależy od wielkości, marki, parametrów, technologii i funkcji. W wielu przypadkach zakup nowoczesnego telewizora z bieżącego budżetu domowego jest niemożliwy. Co w takiej sytuacji?

Najlepsze rozwiązanie to oczywiście skorzystanie z oszczędności. Wiele osób nie ma jednak na tyle cierpliwości, żeby odkładać pieniądze przez kilka miesięcy i czekać z zakupem nowego odbiornika TV. Trudno także powstrzymywać się od zakupu telewizora, gdy dotychczasowy uległ awarii, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że telewizor to jedno z najczęściej użytkowanych w domu urządzeń.

Rozwiązaniem może okazać się zaciągnięcie pożyczki. Najszybciej pożyczymy pieniądze na rynku pozabankowym. Takie pożyczki są dostępne przez internet, a formalności mają ograniczone do minimum. Zamiast chwilówki warto jednak wybrać pożyczkę na raty, dzięki której zdobędziemy nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Potem można spłacać je w ratach przez kilka lat.

Technologie używane w telewizorach ciągle się rozwijają. Każdego roku na rynek wychodzą odbiorniki coraz bardziej nowoczesne i zaawansowane. Wkrótce ma pojawić się rozdzielczość 8K i sztuczna inteligencja w odbiornikach TV. Kupując telewizor, warto jednak kierować się nie tyle modą, ile naszymi potrzebami. Taki sprzęt powinien mieć te funkcje, których będziemy rzeczywiście używali.

Źródło artykułu:Materiał Partnera
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.