Multimedia Polska: 323 tys. klientów internetu

Multimedia Polska: 323 tys. klientów internetu02.03.2010 19:07
Źródło zdjęć: © Multimedia Polska

Liczba sprzedawanych usług (RGU) Multimedia Polska wyniosła na koniec 2009 r.
1,235 mln. Z tego 323 tys. to usługi Internetu, prawie 700 tys. to usługa telewizji, a sprzedała 216 tys. to usługi głosowe.

Przychody Multimedia Polska w IV kwartale 2009 roku wzrosły o 10% do 137,9 mln zł w porównaniu do tego samego okresu 2008 roku. Skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 16% i wyniósł 72,2 mln zł. O 152% kwartał do kwartału wzrósł zysk netto, osiągając wartość 22,3 mln zł.

W ujęciu rocznym przychód wzrósł z 475,4 mln zł na koniec 2008 do 526,3 mln zł na koniec 2009, czyli o 11%. Skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 12% i wyniósł 265,1 mln zł. Natomiast zysk netto wyniósł 64, 1 mln zł (50,3 mln zł w 2008 r.), co dało wzrost o 28%

Wzrost przychodów to podobnie jak w poprzednich kwartałach w głównej mierze zasługa dynamiki wzrostów w segmencie telewizji (zarówno analogowej, jak i cyfrowej - DTV), szerokopasmowego dostępu do internetu oraz telefonii VoIP. Struktura przychodów utrzymuje się niezmiennie w optymalnych proporcjach. W 2009 r. połowę (50%) stanowią wpływy ze sprzedaży usług telewizyjnych. Pozostała część pochodzi ze sprzedaży Internetu (24,8%), usług głosowych (22,3%) oraz innych usług (2,9%).

Liczba sprzedawanych usług (RGU) zwiększyła się na koniec 2009 r. o prawie 10% w porównaniu do 2008 roku i wyniosła 1,235 mln. Średni przychód na abonenta (ARPU) wzrósł w ciągu roku z 61,5 zł do 65,9 zł.
Wskaźnik średnich przychodów na jednostkę generowania przychodu (ARPU na RGU) wyniósł 34,98 zł w IV kwartale 2009 r. wobec 34,60 zł w III kwartale 2009 r.
Wskaźnik odejść klientów (CHURN) utrzymywany jest na poziomie, w ujęciu średniomiesięcznym: dla telewizji (0,71%), internetu (0,93%) i telefonii (0,76%)

Z pakietu Triple Play (wszystkie trzy usługi) w IV kwartale 2009 r. korzystało 89 tys. abonentów - blisko 30% więcej niż przed rokiem. W przypadku Double Play było to blisko 214 tys. klientów tj. o ponad 12% więcej niż na koniec 2008 r. Dzięki rosnącej popularności pakietów liczba usług przypadająca na jednego abonenta zwiększyła się z poziomu 1,70 na koniec 2008 r. do 1,83 na koniec 2009 r.

Na koniec 2009 r. spółka miała ponad 323 tys. Internautów, czyli 16% więcej niż rok wcześniej. Wartość przychodów w tym segmencie wyniosła 130,5 mln zł tj. 13% więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku.

Liczba sprzedanych usług telewizji na koniec 2009 r. wyniosła blisko 700 tys., w tym już ponad 106 tys. użytkowników korzystało z telewizji cyfrowej w technologii DTV oraz IPTV, a także 31 tys. użytkowników programów Premium. Baza użytkowników telewizji cyfrowej wzrosła o ponad 40% w ciągu roku.

Dzięki popularności usługi VoIP, Multimedia Polska po raz kolejny uzyskały wzrost liczby użytkowników telefonii stacjonarnej. Na koniec grudnia spółka sprzedała 216 tys. usług głosowych, czyli o ponad 10% więcej niż przed rokiem.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.