Możesz dzwonić nawet bez zasięgu. Wi-Fi Calling już w Polsce

Możesz dzwonić nawet bez zasięgu. Wi-Fi Calling już w Polsce21.09.2015 15:22
Źródło zdjęć: © Fotolia / blackzheep

Komfortowa rozmowa przez komórkę na imprezie w klubie mieszczącym się w piwnicy, windzie, w szczerym polu czy miejscu w domu gdzie występują problemy z zasięgiem - niemożliwe? Teraz, dzięki usłudze Wi-Fi Calling, możesz rozmawiać nawet bez zasięgu czerech sieci! Plus jako pierwszy mobilny operator na polskim rynku udostępnia ją właśnie teraz do testów swoim klientom. Jak to działa? Najlepiej sprawdzić samemu. Zapisy już od dziś!

O Wi-Fi Calling pisaliśmy całkiem niedawno. Zobacz: Wi-Fi Calling receptą na brak zasięgu?

Plus jako pierwszy mobilny operator na polskim rynku udostępnia ją właśnie teraz do testów swoim klientom. Jak to działa? Najlepiej sprawdzić samemu. Zapisy już od dziś!

Wi-Fi Calling to nowatorskie i rewolucyjne rozwiązanie. Mimo, że zasięg komórkowy obejmuje praktycznie terytorium całego kraju zdarzają się sytuacje, gdy prowadzenie rozmów wewnątrz budynków jest utrudnione lub wręcz niemożliwe. Rozwiązaniem problemu jest właśnie Wi-Fi Calling dające możliwość prowadzenia rozmów głosowych wszędzie tam gdzie jest zasięg sieci Wi-Fi. W odróżnieniu od popularnych komunikatorów internetowych, korzystanie z Wi-Fi Calling umożliwia przeprowadzanie rozmów z własnego telefonu w taki sam jak dotychczas sposób –. z użyciem własnego numeru telefonu komórkowego, dialera czy książki kontaktów.

Usługa Wi-Fi Calling jest absolutna nowością, nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Wdrożyło ją do tej pory zaledwie kilku operatorów. Oferuje ją np. szwajcarska sieć Swisscom, a w Wielkiej Brytanii wiosną bieżącego roku sieć EE udostępniła ją na 15. stacjach londyńskiego metra. Użyte tam rozwiązania wykorzystują fabrycznie wbudowaną funkcjonalność terminala i co za tym idzie ich zastosowanie jest mocno ograniczone liczbą smartfonów, które to oferują.

W Polsce pełnej funkcjonalności WiFi Calling żaden z operatorów komórkowych jeszcze nie udostępnił i Plus robi to jako pierwszy. Co więcej, poprzez zastosowanie specjalnej aplikacji, Plus będzie operatorem, który nie ograniczy dostępu do usługi jedynie do posiadaczy najnowszych smartfonów. Na razie, w formie testów, proponuje ją klientom indywidualnym korzystającym z oferty Plus Abonament.

Jak przyłączyć się do testów? To proste: wystarczy korzystać ze smartfonu z systemem Android w wersji minimum 4.4 i zarejestrować się na specjalnej stronie internetowej. Osoby wybrane do testów otrzymają możliwość aktywowania specjalnej aplikacji, która będzie do ściągnięcia ze Sklepu Google Play.

W ramach testów prowadzenie i odbieranie rozmów w zasięgu każdego Wi-Fi możliwe będzie całkowicie za darmo. Wszystkie połączenia realizowane za jego pośrednictwem będą się odbywały z wykorzystaniem własnego numeru telefonu w Plusie. Klientów testujących Wi-Fi Calling zachęcamy by wykonywali rozmowy krajowe do wszystkich sieci oraz rozmowy na terenie krajów Unii Europejskiej, w tym z i do Polski.

Na zakończenie testów poprosimy by podzieli się z nami swoimi uwagami na temat testowanego rozwiązania i powiedzieli gdzie z niego korzystali, jak oceniają prowadzenie rozmów z wykorzystaniem sieci Wi-Fi i jak im się to podobało, a także, jeśli coś takiego będzie miało miejsce, co nie spełniło ich oczekiwań.

To jest ciekawe! Jedyny tak wydajny smartfon. Zobaczcie czy jest wart tych pieniędzy.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.