Miliard "gryzoni" od Logitecha na 40-lecie myszki

Miliard "gryzoni" od Logitecha na 40-lecie myszki04.12.2008 08:55

Na początku grudnia mija również 40 lat od
publicznej prezentacji pierwszej myszy komputerowej Doug’a Engelbart’a. W przeciągu czterech dekad urządzenie przeszło szereg rewolucyjnych
transformacji i powszechnie zagościło na biurkach na całym świecie. 3
grudnia 2008 na rynku pojawiła się miliardowa mysz
komputerowa wyprodukowana przez firmę Logitech.

*Na początku grudnia mija również 40 lat od publicznej prezentacji pierwszej myszy komputerowej Doug’a Engelbart’a. W przeciągu czterech dekad urządzenie przeszło szereg rewolucyjnych transformacji i powszechnie zagościło na biurkach na całym świecie. 3 grudnia 2008 na rynku pojawiła się miliardowa mysz komputerowa wyprodukowana przez firmę Logitech. *
Przyjmuje się, że rzesza użytkowników komputerów to już miliard ludzi, a według przewidywań firmy badawczej Gartner do 2014 r. ich grono się podwoi. Historia Logitech i myszy komputerowej rozpoczęła się w latach 80-tych, od tego czasu firma stała się pionierem w rozwoju tego urządzenia.

Założony w 1981 roku, w niewielkim mieście Apples w Szwajcarii, Logitech bardzo szybko związał się ze światowym centrum nowych technologii w Dolinie Krzemowej. W roku 1985 w sprzedaży detalicznej znalazła się pierwsza mysz komputerowa firmy, a już 11 lat później Logitech świętował wprowadzenie na rynek 100 milionowego „gryzonia”. Obecnie myszy Logitech sprzedawane są w ponad 100 krajach na całym świecie, a firma produkuje ich średnio 376 tysięcy dziennie, co daje 7,8 milionów każdego miesiąca.

Źródło zdjęć: © Zobacz ewolucję myszy komputerowej w/g Logitech'a
Źródło zdjęć: © Zobacz ewolucję myszy komputerowej w/g Logitech'a

_ Od pierwszego kliknięcia Logitech P4 w 1982 roku, myszy Logitech odgrywały jedną z kluczowych ról w rozwoju komputerów osobistych _. – powiedział Gerald P. Quindlen, Logitech’s president and chief executive officer. – _ Na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci ewoluował sposób korzystania z komputerów. Z narzędzia typowo biznesowego, PC’ty stały się urządzeniami ściśle związanymi z naszym życiem prywatnym. Prawdziwej rewolucji doświadczyła też sama mysz komputerowa – w przeciągu ostatnich pięciu lat Logitech wprowadził na rynek pierwszą na świecie mysz laserową, hiper-szybki scroll oraz nano-odbiorniki o wielkości zaledwie 8 mm _.

_ Najnowsze produkty Logitech, takie jak „powietrzna” mysz Logitech® MX™ Air czy miniklawiatura Logitech® diNovo Mini™ są przykładami tego, czego możemy się spodziewać po przyszłych innowacyjnych pomysłach inżynierów Logitech. _ – powiedział Rory Dooley, Logitech senior vice president and general manager of the Control Devices business unit.

Sukces Logitech przypada w czterdziestą rocznicę publicznej prezentacji pierwszej myszy komputerowej.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.