Mężczyźni lubią zakupy... ale tylko w internecie

Mężczyźni lubią zakupy... ale tylko w internecie08.10.2012 09:39
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

Według brytyjskich badań, cały proces zakupu ubrania zajmuje mężczyźnie tylko 26 minut. I tak, dla wielu panów, to wciąż zbyt długi czas. Kupowanie jest męczące i skomplikowane – uważają. Nie lubią przymierzać ubrań i dopasowywać kolorów. Z tych względów coraz częściej kupują odzież w męskich e-butikach.

Mężczyźni nie traktują zakupów jako formę spędzania wolnego czasu, ale jako misję do spełnienia – czyli zdobycie konkretnego produktu. Jeśli misję tę mogą spełnić nie wychodząc z domu, tym lepiej. – _ Odkąd pojawiła się możliwość kupowania przez internet mężczyźni przodują w zakupach on-line. Mają wszystkie informacje w jednym miejscu, mogą szybko porównać ceny i modele, bez znienawidzonego włóczenia się po sklepach _ –. mówi Kamil Sobczyk, projektant i właściciel sklepu internetowego z odzieżą męską kamil-sobczyk.com.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez portal Ceneo.pl, mężczyźni równie często co kobiety, chodzą na e-zakupy. Wśród osób deklarujących zakup ubrań przez internet, 51 proc. stanowią mężczyźni, a 49 proc. kobiety. – _ Wynik 51 proc. robi większe wrażenie jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, iż przeciętny mężczyzna kupuje ubrania tylko kilka razy w roku _ –. dodaje Kamil Sobczyk.

Panowie nie tylko często kupują, ale też wydają w e-butikach dużo. W sklepie internetowym, powyżej 50. zł zostawiło 5 proc. respondentów płci męskiej (wobec 1 proc. pań). W granicach 301-500 zł zmieściło się 12 proc. panów (7 proc. pań). Taka tendencja wynika też z tego, iż najczęściej zakupy on-line robią mężczyźni o wysokich dochodach, którzy chcą dobrze wyglądać, ale nie mają czasu na chodzenie po sklepach.

Przez internet, bez obaw

Mężczyźni mniej niż kobiety obawiają się kupowania przez internet. Częściej od płci pięknej kupują sprzęt elektroniczny, płyty, czy też książki, więc zakup ubrania nie jest dla nich niczym wyjątkowym. – _ Poza tym dla kobiet wyjście do sklepu to atrakcja. Mogą umówić się z koleżankami, poprzymierzać kilka ubrań, napić się kawy. Takie wyjście nie musi się nawet zakończyć zakupem. Dla mężczyzny byłaby to strata czasu. A czas i wygoda zakupów jest dla nich równie ważna, co cena i jakość ubioru _ –. tłumaczy młody projektant z Katowic.

Dla wielu osób największą barierą w zakupach przez internet jest problem z dopasowaniem rozmiaru. – _ O ile w przypadku damskich ubrań, ten sam rozmiar ma często różną wielkość w różnych markach i sklepach, o tyle u mężczyzn rozmiarówka przeważnie się zgadza – wyjaśnia Kamil Sobczyk. Oczywiście nie wszystko warto kupować przez internet. Na przykład garnitur powinien być dopasowany w każdym szczególe, dlatego w tym przypadku wizyta w tradycyjnym sklepie jest wręcz obowiązkowa. _

Mężczyźni wolą…

Mężczyźni lubią kupować on-line, ale to nie znaczy, że nie są w swoich poszukiwaniach wybredni. Odrzucają ich kolorowe katalogi modowe, czy też modele oderwani od rzeczywistości. Nie najlepiej reagują na słowo „modny” (wolą „stylowy”). Nie lubią, gdy oferta e-sklepu jest zbyt szeroka i jest zbyt wiele marek do wyboru, bo szybko się w tym gubią i zniechęcają. – _ Wolą też kupować w sklepach internetowych przeznaczonych tylko dla mężczyzn. Nie chcą przedzierać się przez dziesiątki zdjęć ubrań dla kobiet, w poszukiwaniu czegoś dla siebie _ –. mówi Kamil Sobczyk. Panowie potrzebują też, by ktoś ich poprowadził, doradził i wytłumaczył. Stąd cenią sobie przystępnie przekazane informacje o tym co stylowe, które znajdują w internecie.

W Europie zachodniej wiele e-butików, specjalizujących się tylko w modzie męskiej, stara się zaspokoić te potrzeby. Do tych najbardziej znanych należą m.in. Mr Porter, Topman, czy też Giltman. W Polsce ten sektor jest jeszcze nie w pełni odkryty.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: "Masz telefon z Androidem? Lepiej zainstaluj tę aplikację"

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.