Metody zaawansowanego zarządzania danymi w przedsiębiorstwie

Metody zaawansowanego zarządzania danymi w przedsiębiorstwie20.05.2014 15:03
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Podejmowanie trafnych decyzji menedżerskich bazuje na aktualnych i rzetelnych danych. Zarówno ich nadmiar, jak i niedobór może przynieść firmie więcej szkody aniżeli pożytku. Tyle samo szkód może wyrządzić niewłaściwie zarządzanie nimi – zwłaszcza jeśli dane pochodzą z różnych źródeł (systemów transakcyjnych, hurtowni danych, arkuszy kalkulacyjnych itp.) i gdy zagrożone jest ich bezpieczeństwo.

Dane są strategiczną wartością każdej organizacji. Przedsiębiorstwa, obok zasobów ludzkich, stawiają je w grupie swoich najcenniejszych aktywów. Cóż jednak są warte, jeśli nie można z nich skorzystać szybko, są przestarzałe lub nierzetelne. Jeśli z kolei wpadną w niepowołane ręce, zagrożone jest prowadzenie biznesu. Jak zatem efektywnie zarządzać danymi w firmie?

Firmy nie mają strategii

Niestety, polska praktyka gospodarcza pokazuje, że firmy najczęściej nie mają opracowanych efektywnych strategii zarządzania danymi. Strategii, które zapewnią sprawny backup i archiwizację danych, ich bezpieczeństwo, a także ciągłą gotowość infrastruktury informatycznej do pracy. Firmy te ponoszą jednak duże ryzyko!

Stały wzrost organizacyjny powoduje także przyrost danych i znacznie większą potrzebę efektywnego zarządzania nimi. Jest to o tyle istotne, że polskie prawodawstwo wymusza na firmach przechowywanie wielu danych, niekiedy nawet przez szereg lat. Nieprawidłowo realizowane zarządzane danymi może zatem prowadzić do naruszeń przepisów, pomyłek i niskiej jakości obsługi klientów, a także niskiej jakości wygenerowanej informacji zarządczej.

Efektywna strategia

Podstawą dla przemyślanych strategii zarządzania danymi są m.in.

- regularne przeglądy i korekty kopii zapasowych danych, a także ustalenie reguł ich gromadzenia,
- zasady integrowania i udostępniania danych (zwłaszcza w zakresie ochrony wrażliwych danych i zapewnienia ich bezpieczeństwa),
- zasady efektywnego wykorzystania danych, w ramach istniejących infrastruktur i złożonych, heterogenicznych środowisk informatycznych (z możliwością ich adaptacji do nowych i zmieniających się wymagań).

W realizację zadań wynikających z takich strategii powinny być zaangażowane wszystkie jednostki organizacyjne firmy, a nie tylko dział IT. Co ważne, efektywne zarządzanie danymi będzie nierealne – zwłaszcza w dużych i nowoczesnych organizacjach – bez wsparcia go zaawansowaną technologią informatyczną.

Bez wsparcia IT ani rusz

Wykorzystanie zaawansowanych rozwiązań informatycznych do zarządzania danymi pozwala na w pełni profesjonalny sposób archiwizacji i udostępniania danych. Dostawcy tych rozwiązań wyposażają swoich klientów w odpowiednią platformę i narzędzia pozwalające na obniżanie kosztów pozyskania danych, a jednocześnie lepsze ich wykorzystanie w procesach decyzyjnych. Oferowane przez konsultantów Advanced Business Solutions Sp. z o.o. (ABS)
rozwiązanie informatyczne Microstrategy do zarządzania danymi (Business Intelligence, BI) umożliwia korzystanie z wielu baz danych i służy do udostępniania informacji pracownikom, kadrze kierowniczej oraz kontrahentom – w zależności od nadanych im praw dostępu. Eksperci przekonują, iż w obecnych czasach przedsiębiorstwa nie zadowalają się już jedynie możliwościami udostępnienia wybranych informacji dla poszczególnych użytkowników. Chcą raczej tworzyć wciąż rosnące aktywa informacyjne dla wszystkich pracowników organizacji w sposób ekonomiczny i
skalowalny. Takie podejście niweluje ograniczenia w przepływie informacji oraz ułatwia procesy biznesowe.

Modele BI, jak przekonuje Mirosław Kamiński, prezes zarządu ABS, zapewniają nie tylko udostępnianie niezbędnych informacji w podejmowaniu decyzji. Pozwalają również na zastosowanie szybkich i efektywnych technik analizy danych oraz bieżącego monitorowania wyników działalności organizacji na wszystkich jej poziomach zarządzania.

Źródło artykułu:Informacja prasowa
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.