Mała firma a konto - jakie powinieneś wybrać?

Mała firma a konto - jakie powinieneś wybrać?11.03.2024 13:05
Źródło zdjęć: © materiały partnera
Materiał sponsorowany przez Bank Crédit Agricole

Nawet mikroprzedsiębiorcy mogą usprawnić swój biznes dzięki usługom bankowym. Przekonaj się, że konto dla małych firm to znacznie więcej niż tylko rachunek rozliczeniowy. Poznaj wszystkie możliwości nowoczesnego konta i znajdź ofertę skrojoną do Twoich potrzeb. Łatwy dostęp do wszystkich funkcji rachunku, niskie koszty prowadzenia, a nawet usługi z zakresu księgowości. Konto dla małych firm może służyć nie tylko do rozliczania się z kontrahentami oraz urzędami. Zadbaj kompleksowo o firmowe finanse i wybierz konto, które zapewni Ci wartościowe wsparcie.

Więcej niż rachunek

Przez ostatnie pięć lat banki znacząco poszerzyły zakres usług oferowanych przedsiębiorcom, także tym najmniejszym. Najlepszym przykładem zmian, jakie możemy zaobserwować to pojawienie się wśród usług dla właścicieli rachunków księgowości oraz faktoringu. Dzięki temu z poziomu bankowości internetowej możliwe jest niemal kompleksowe zarządzenia swoim biznesem. Jak to możliwe?

Banki oferują wsparcie w zakresie rachunkowości na kilku poziomach. Można skorzystać m.in. z programów do fakturowania lub narzędzi do samodzielnego prowadzenia księgowości. W przypadku wielu jednoosobowych działalności gospodarczych rachunkowość jest stosunkowo uproszczona i część przedsiębiorców decyduje się prowadzić księgi samodzielnie. Z odpowiednimi narzędziami, które dodatkowo są połączone z kontem firmowym, to zadanie jest znacznie łatwiejsze.

Z kolei dla tych, którzy wolą zlecić prowadzenie księgowości biurom rachunkowym, banki również mają atrakcyjne rozwiązanie. Współpraca online z księgowym może usprawnić działanie Twojej firmy, a jednocześnie obniżyć koszty, ponieważ wiele banków proponuje swoim klientom księgowość w konkurencyjnej cenie.

Faktoring to kolejna usługa, do której przekonuje się coraz więcej przedsiębiorców. Według danych Polskiego Związku Faktorów w III kwartale 2023 roku ponad 25 tys. polskich firm korzystało z usług faktoringowych, co przekłada się na ponad 334 mld zł wierzytelności i blisko 20 mln faktur.[1] Dzięki faktoringowi przedsiębiorcy nie muszą obawiać się opóźnień w płatności za dokumenty sprzedażowe, a ponadto minimalizują ryzyko niewypłacalności klientów.

Wybierz konto dla małych firm, za które zapłacisz mniej

Naturalnie istotnym kryterium wyboru konta firmowego są wszelkiego rodzaju opłaty związane z korzystaniem z rachunku. Nie ma rachunków w pełni darmowych, jednak jeśli dopasujesz tabelę opłat i prowizji do swoich potrzeb, możesz zapłacić za konto mniej, a nawet wcale. Na co zwrócić uwagę?

Na początek skupmy się na opłacie za prowadzenie konta. Większość banków oferuje zwolnienie z opłat po spełnieniu pewnych warunków. Zazwyczaj wymogiem jest wykonanie przelewu do ZUS lub minimalna miesięczna kwota wpływów na rachunek. Więcej uwagi należy poświęcić opłatom za poszczególne operacje.

To najpopularniejszych funkcji konta dla małych firm, poza wykonywaniem przelewów, należą zlecenia stałe, paczki przelewów oraz czynności związane z wpłatami i wypłatami gotówki. Jeśli realizacja tych czynności jest bezpłatna, możesz zyskać w pełni darmowy rachunek. Przykładem takiej oferty jest konto dla małych firm Symfonia Biznes w banku Crédit Agricole. W tym przypadku nie zapłacisz również za kartę do konta czy przelewy ekspresowe Express Elixir zlecane w bankowości internetowej bądź aplikacji CA24 Mobile.

Nie obawiaj się transakcji międzywalutowych

Postępująca globalizacja sprawia, że dziś nawet mikroprzedsiębiorcy coraz częściej rozliczają się z zagranicznymi kontrahentami w obcych walutach. Międzynarodowe transakcje mogą być zarówno szansą dla firm, jak i zagrożeniem związanym z wysokimi opłatami za tego typu operacje. Jeśli więc wysyłasz bądź przyjmujesz przelewy w euro czy dolarach, warto poszukać konta dla małych firm, które będzie sprzyjać takim transakcjom.

Kluczowe w takiej sytuacji są oczywiście konta walutowe. Dzięki temu unikniesz kosztów przewalutowania czy niekorzystnych kursów walutowych. Co więcej, jeśli podróżujesz za granicę osobiście w celach służbowych, dobrym rozwiązaniem będzie karta do rachunku walutowego. Dzięki niej nie zapłacisz prowizji za wypłatę gotówki z zagranicznego bankomatu, a także unikniesz opłat za przewalutowanie.

Miej wszystko pod kontrolą, gdziekolwiek jesteś

Właściciele małych biznesów zdają sobie sprawę z tego, jak angażujące bywa prowadzenie własnej firmy. Czasami służbowe obowiązki mogą zastać Cię w najmniej oczekiwanym momencie. Warto mieć wówczas dostęp do firmowych finansów. Dlatego coraz większe znacznie przy wyborze konta dla małych firm ma funkcjonalna aplikacja mobilna.

Sprawdzenie bieżącego salda, wykonanie przelewu czy możliwość sprawdzenia stanu firmowych kredytów – to podstawowe możliwości, jakie powinna zapewniać solidna aplikacja bankowa. Ciekawym rozwiązaniem w kontekście wspomnianych transakcji międzywalutowych jest kantor w aplikacji. Na takie udogodnienie dla klientów zdecydował się bank Crédit Agricole, którego klienci z poziomu smartfona mogą wymieniać walutę po korzystnym dla nich kursie w dowolnym momencie.

Wiesz już, jakie zalety posiadają najlepsze konta dla małych firm. Znajdź rachunek, który będzie skrojony do Twoich potrzeb i usprawnij działanie swojego biznesu.

[1] https://faktoring.pl/2023/10/26/przejsciowe-spowolnienie-w-faktoringu/

Materiał sponsorowany przez Bank Crédit Agricole
Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.