Liczba transakcji z użyciem kart zbliżeniowych przekroczyła 1 miliard

Liczba transakcji z użyciem kart zbliżeniowych przekroczyła 1 miliard26.02.2016 12:11
Źródło zdjęć: © ldprod - Fotolia.com

MasterCard opublikował dane dotyczące transakcji zbliżeniowych w Polsce i w Europie na koniec 2015 r. Dane te wskazują, że klienci coraz chętniej dokonują płatności zbliżeniowych, ponieważ są one szybkie i wygodne oraz ułatwiają zakupy. Z ich popularyzacji korzystają też przedsiębiorstwa handlowe i wystawcy kart płatniczych.

Patrząc tylko na rynek polski, warto zwrócić uwagę, że już 55 proc. płatności kartami z logo MasterCard lub Maestro to transakcje zbliżeniowe. To oznacza wzrost o 4 p.p. w ciągu jednego kwartału. W ciągu ostatniego roku liczba przeprowadzonych transakcji zbliżeniowych kartami wzrosła o 84 proc., a ich wartość aż o 100 proc. Średnia kwota transakcji zbliżeniowych dokonywanych przez Polaków w IV kw. 2015 r. wynosiła ok. 38 zł (9,64 USD). Liczba kart zbliżeniowych aktywnie używanych przez Polaków wzrosła z kolei o 34 proc.

Dane pokazują, że również reszta Europejczyków coraz chętniej korzysta z płatności zbliżeniowych. W całym 2015 r. łączna liczba transakcji z użyciem kart MasterCard i Maestro przekroczyła 1 miliard, co stanowi wzrost o 150 proc. w stosunku do 2014 r. Jednocześnie w IV kw. 2015 r. średnio 13 proc. przetworzonych przez MasterCard płatności w sklepach stanowiło transakcje zbliżeniowe. Nowe dane pokazują, że liczba kart, telefonów komórkowych i innych urządzeń obsługujących transakcje zbliżeniowe wzrosła o 121 proc., a łączna wartość transakcji dokonanych za pomocą kart zbliżeniowych MasterCard i Maestro wzrosła o 183 proc. Ponadto, liczba kart i urządzeń zbliżeniowych wydanych klientom wzrosła w 2015 r. o 50 proc.

W samej Europie jest już ponad 10 krajów, z których w każdym jest w obiegu ponad 5 mln kart i urządzeń obsługujących płatności zbliżeniowe. Tego typu transakcje są akceptowane w 74 krajach na całym świecie, w tym w Estonii i Islandii, które niedawno dołączyły do tego grona.

DG

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Xiaomi prezentuje Mi 5

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.