KowalSKI, MalinkowSKI i każdy inny -SKI ma teraz szansę na swoje własne miejsce w sieci

KowalSKI, MalinkowSKI i każdy inny -SKI ma teraz szansę na swoje własne miejsce w sieci18.11.2015 12:00
Źródło zdjęć: © Fotolia / Tottem Torro

Rejestrowanie domen zawierających nazwisko właściciela to powszechna praktyka ? zarówno wśród konsumentów, jak i w biznesie (szczególnie, jeśli nazwisko jest jednocześnie nazwą firmy). Pula takich domen zwykle szybko się wyczerpuje, ale przed internautami z Polski otworzyły się nowe możliwości w tym względzie: dzięki wprowadzeniu końcówki domenowej .ski możliwe stało się rejestrowanie domen ?nazwiskowych? w zupełnie nowej formie. Pierwsze analizy wykazują, że Polacy coraz chętniej korzystają z tej możliwości.

Trudno się temu dziwić, bowiem nazwiska kończące się na -ski w sumie stanowią aż 7. procent tej listy. Liczba potencjalnie zainteresowanych taką domeną Polaków jest więc ogromna.

*Przykład: *www.jankowal.ski

- Zjawisko rejestrowania domen będących - dzięki skorzystaniu z końcówki .ski - jednocześnie kompletnym nazwiskiem nie jest jeszcze masowe, choć zainteresowanie wzrasta. Osobom chcącym skorzystać z takiej możliwości zalecamy pośpiech - pula najpopularniejszych nazwisk z pewnością szybko się wyczerpie. Oczywiście, liczba kombinacji zawierających imię (lub pierwszą jego literę) i nazwisko będzie znacznie większa - komentuje Robert Paszkiewicz, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży OVH w Polsce.

Dodajmy, że prace nad wprowadzeniem do powszechnego użytku domeny -ski trwały ponad 3 lata - w jej stworzenie zaangażowali się zarówno przedstawiciele organizacji nadzorujących rozwój internetu, jak i organizacji związanych ze sportami zimowymi - m.in. Międzynarodowej Organizacji Narciarskiej. Z założenia miała ona być wykorzystywana m.in. przez serwisy zajmujące się narciarstwem czy turystyką, witryny kurortów i sklepów wyspecjalizowanych w produktach narciarskich. Praktyka pokazuje jednak, że doskonale sprawdza się ona również w adresach prywatnych i firmowych stron Polaków, z dumą noszących nazwiska zakończone końcówką -ski.

- Warto dodać, że nie jest to pierwsza sytuacja, w której domena stworzona z myślą o jednym zastosowaniu doskonale sprawdza się w innym. Przykładem może być choćby .TV, czyli domena niewielkiego, wyspiarskiego państwa Tuvalu, z której masowo korzystają stacje i serwisy telewizyjne z całego świata czy .FM - domena Mikronezji, wykorzystywana przez rozgłośnie radiowe. Inną domeną powiązaną z polskimi nazwiskami jest także czeskie rozszerzenie .CZ - dodaje Sebastien Almiron, Kierownik Produktu "Domeny" w OVH.

Dodajmy, że .SKI jest tzw. domeną generyczną najwyższego poziomu - należy do grupy domen, które stworzono z myślą o wyróżnieniu nazw stron firm działających w popularnych branżach (np. .house lub .dentist), witryn podejmujących określoną tematykę (.news, .fashion), czy instytucji i organizacji o określonym profilu (.museum, .academy). Obecnie dostępnych jest ok. 800 takich domen - ta lista zresztą wciąż rośnie, lada dzień zadebiutuje np. domena .wine.

Oficjalnie rejestracja domen .SKI wystartowała we wrześniu 201. r. i do tej pory globalnie zarezerwowano już ponad 5,9 tys. stron.

- Nazwa domeny może mieć od 3 do 63 znaków, co powinno wystarczyć nawet dla najdłuższych, polskich nazwisk - dodaje Paszkiewicz.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Przywróć życie kasetom VHS

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.