Kogo i czego szukali Polacy w 2011 roku?

Kogo i czego szukali Polacy w 2011 roku?15.12.2011 14:41
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

Google prezentuje Zeitgeist 2011, czyli doroczne zestawienie haseł najczęściej wpisywanych oraz najszybciej zyskujących na popularności w wyszukiwarce Google

Google prezentuje Zeitgeist 2011, czyli doroczne zestawienie haseł najczęściej wpisywanych oraz najszybciej zyskujących na popularności w wyszukiwarce Google w Polsce i na świecie w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Jest ono spojrzeniem na miniony rok ze zbiorowej perspektywy zainteresowań internautów, a jednocześnie swoistym barometrem najważniejszych wydarzeń i najgorętszych trendów.

W Polsce w 201. roku hasłem najszybciej zyskującym na popularności był "kwejk", czyli serwis satyryczny tworzony przez internatów. Na kolejnej pozycji znalazła się gra komputerowa "minecraft", którą pasjonują się fani budowania i tworzenia wirtualnego świata. Wśród wyszukiwanych osób najbardziej rosło zainteresowanie Adele, a pierwszą Polką na tej liście okazała się Maja Sablewska.

Wyszukiwania najszybciej zyskujące na popularności w Polsce w 2011 roku:

  1. kwejk
  2. minecraft
  3. facebook.pl
  4. spis powszechny
  5. x factor
  6. sala samobójców
  7. przepis na życie
  8. prosto w serce
  9. tablica.pl
  10. adele

Osoby najszybciej zyskujące na popularności

  1. adele
  2. amy winehouse
  3. maja sablewska
  4. kate middleton
  5. andrzej lepper
  6. grubson
  7. jan paweł II
  8. ewa farna
  9. nicole scherzinger
  10. honorata skarbek

Google przygotował także zestawienia haseł o rosnącej popularności w Polsce dla kilku kategorii tematycznych, takich jak filmy, jedzenie, muzyka, sport, podróże, zwierzęta domowe, gry komputerowe i programy telewizyjne.

Filmy

  1. sala samobójców
  2. piekielna zemsta
  3. transformers
  4. kowboje i obcy
  5. turysta
  6. oszukać przeznaczenie 5
  7. czarny łabędź film
  8. mgła
  9. red
  10. american pie 8

Jedzenie

  1. polędwiczki i wieprzowe przepisy
  2. tłusty czwartek 2011
  3. sałatka z ogórków
  4. ogórki małosolne przepis
  5. chleb dukana
  6. oreo
  7. cukinia przepisy
  8. biszkopt przepis
  9. nalewka z malin
  10. żurek przepis

Muzyka

  1. maleńczuk ostatnia nocka
  2. nowości muzyczne 2011
  3. varius manx przebudzenie
  4. kayah za późno
  5. blue cafe buena
  6. przystanek woodstock 2011
  7. disco polo 2011
  8. zakopower boso
  9. rihanna man down
  10. selah sue

Sport

  1. adamek kliczko
  2. us open 2011
  3. euro 2012
  4. liga mistrzów 2011
  5. liga światowa 2011
  6. wimbledon 2011
  7. kliczko haye
  8. copa america 2011
  9. eurobasket 2011
  10. polska argentyna

Podróże

  1. chorwacja
  2. bułgaria
  3. seszele
  4. tunezja
  5. lazurowe wybrzeże
  6. wyspy kanaryjskie
  7. malediwy
  8. dominikana
  9. sardynia
  10. dubaj

Zwierzęta domowe

  1. terraria
  2. piesek boo
  3. husky adopcje
  4. zaklinacz psów
  5. rasy psów małych
  6. maltańczyk miniaturka
  7. pomeranian
  8. imię dla konia
  9. papuga żako
  10. owczarek szwajcarski

Gry komputerowe

  1. minecraft
  2. friv
  3. hax Ball
  4. goodgame mafia
  5. shake fidget
  6. battlefield 3
  7. symulatory farmy 2011
  8. nickelodeon gry
  9. skyrim
  10. fifa 12

Produkcje telewizyjne

  1. x factor
  2. przepis na życie
  3. prosto w serce
  4. rodzinka.pl
  5. pamiętniki wampirów
  6. triumf miłości
  7. top model
  8. pierwsza miłość
  9. plotkara
  10. californication

W 201. roku światowe rankingi w kategorii najszybciej zyskujących na popularności haseł otwiera Amerykanka Rebecca Black z piosenką "Friday".

Hasła najszybciej zyskujące na popularności w 2011 roku na świecie:

  1. rebecca black
  2. google+
  3. ryan dunn
  4. casey anthony
  5. battlefield 3
  6. iphone 5
  7. adele
  8. 東京 電力(TEPCO) [Elektrownia jądrowa w Tokio]
  9. steve jobs
  10. ipad 2
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.