Klienci oczekują wyższej jakości, podczas gdy zaufanie do urządzeń elektronicznych spada

Klienci oczekują wyższej jakości, podczas gdy zaufanie do urządzeń elektronicznych spada25.09.2009 15:15
Źródło zdjęć: © Lexmark

¾ osób, które wzięły udział w badaniu (78%) nie oczekuje od swoich urządzeń elektroniki użytkowej żywotności dłuższej niż 5 lat, a 60% życzyłoby sobie, aby były one wykonane z lepszej jakości materiałów. Ten globalny spadek zaufania do jakości produktów elektronicznych prezentują badania 10.000 konsumentów z 21 krajów, które przeprowadziła międzynarodowa grupa badawcza Ipsos na zlecenie Lexmark International - dostawcy rozwiązań druku.

Podczas gdy zaufanie do jakości i trwałości urządzeń nowych technologii (telefonów komórkowych, laptopów, aparatów cyfrowych, drukarek, etc.) jest wciąż na niskim poziomie, znacząca większość respondentów (83%) stwierdziła, że mieliby więcej zaufania do urządzeń z dłuższym okresem gwarancji. Co więcej, 40. spośród osób, które wzięły udział w badaniu wskazało przedłużoną gwarancję jako najlepszy sposób przekonania ich o jakości danej technologii.

Globalne oczekiwania konsumentów Badania ponadto wykazały, że:
• Zaledwie 2% respondentów utożsamia wysoką cenę elektroniki z jej trwałością
• Blisko ¼ respondentów (24%) nie deklaruje przywiązania do jednej marki i zmienia ją, jeśli ta okaże się zawodna
• Kobiety oczekują większej trwałości sprzętu elektronicznego niż mężczyźni

Konsumenci z zachodniej Europy i Ameryki Północnej szybko pozbywają się „zużytego”sprzętu elektronicznego

Podczas gdy 67. badanych czuje się winna, gdy pozbywa się urządzeń elektronicznych, blisko połowa (48%) przyznaje, że raczej pozbędzie się urządzenia, którego gwarancja się skończyła niż będzie je naprawiać.

Mieszkańcy Północnej Ameryki, Australii i Europy Zachodniej są bardziej skłonni pozbyć się niesprawnego urządzenia, którego nie obejmuje już gwarancja. Dla kontrastu, mieszkańcy Wschodniej Europy, Środkowego Wschodu, Afryki, Azji i Południowej Ameryki są skłonni do naprawiania elektroniki, której okres gwarancji minął.

Naprawiać czy wymieniać? Zachowania europejskich konsumentów

Rezultaty badań wykazują:
• Mieszkańcy krajów Skandynawii są bardziej skłonni wymienić uszkodzone urządzenie, którego okres gwarancji miął – w szczególności Duńczycy (67%) i Norwegowie (65%)
• Mieszkańcy Europy Wschodniej skłaniają się ku naprawie uszkodzonych urządzeń nie objętych już gwarancją – w szczególności Rumuni (61%) i Polacy (60%)
• Norwegowie to najbardziej zagorzali zwolennicy gwarancji, 57. z nich poszukuje przedłużonej gwarancji, którą traktują jako dowód wysokiej jakości produktu

“Badania wykazały dokładnie to co Lexmark usłyszał od swoich klientów na przestrzeni ostatnich lat. Powiedzieli nam oni, że przedłużona gwarancja, bardziej niż cokolwiek innego, utwierdzi ich w przekonaniu o dłuższej żywotności danej technologii” powiedział Mirosław Kaźmierowski, Sales Manager w Lexmark Polska. ”Przekonaliśmy się również, że przedłużona gwarancja motywuje ludzi do naprawy uszkodzonych urządzeń i ma to określone korzyści dla środowiska naturalnego. Był to kluczowy powód dla którego Lexmark zajął wiodącą pozycję na rynku oferując 5-cioletnią gwarancję na profesjonalną serię urządzeń atramentowych.”

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.