Kim są użytkownicy Ubera w Polsce?

Kim są użytkownicy Ubera w Polsce?15.09.2015 13:22
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Uber działa na polskim rynku już od roku. Korzystają z niego tysiące użytkowników w Warszawie, Krakowie i Trójmieście, a którzy chcą zamówić przejazd w dowolnym miejscu, za pomocą jednego kliknięcia w smartfon. Z okazji rocznicy, firma badawcza IPSOS przygotowała na zlecenie Ubera pierwsze badanie polskich użytkowników aplikacji. Jego wyniki pokazują, że użytkownicy Ubera to przede wszystkim młodzi ludzie, wychowani na nowych technologiach i bardziej zaangażowani politycznie niż większość populacji. Cenią wysoki standard obsługi oferowany przez aplikację, od wygody, po transparentność i sympatycznych kierowców korzystających z platformy.

Korzystanie z aplikacji Uber wybierają przede wszystkim ludzie rozpoczynający swoją karierę –. prawie 60 proc. użytkowników ma mniej niż 30 lat. Są to ludzie dobrze wykształceni (67 proc. skończyło studia wyższe) i aktywni zawodowo: 39% respondentów określiło siebie jako pracowników umysłowych, a 28 proc. to kadra kierownicza. Większość z nich, bo aż 90%, to mieszkańcy dużych polskich miast – 10 proc. użytkowników Ubera to obcokrajowcy przyjeżdżający do Polski w celach turystycznych lub służbowych.

Użytkownicy Ubera charakteryzują się również wysokim zaangażowaniem w sprawy społeczne i polityczne. Prawie 8. proc. badanych głosowało w ostatnich wyborach prezydenckich i deklaruje, że będzie też uczestniczyć w zbliżających się wyborach parlamentarnych. Dla użytkowników Ubera ważne są również sprawy lokalne – siedmiu na dziesięciu użytkowników potwierdziło oddanie głosu w wyborach samorządowych – to prawie 20% więcej niż reszta populacji. Ponad 40 proc. użytkowników aplikacji wzięło też udział w głosowaniach dotyczących budżetu partycypacyjnego.

„Użytkownicy Ubera wydają się być otwarci na nowe technologie i świadomi możliwości, jakie te ze sobą niosą. Chętnie korzystają nie tylko z Ubera (ceniąc wygodę i komfort jaki im to daje), ale także z innych nowinek technicznych. 8. proc. z nich słucha muzyki za pośrednictwem Spotify, 48 proc. - korzysta z Airbnb, a 25 proc. ogląda filmy i seriale za pośrednictwem serwisu Netflix” – podsumowuje przedstawiciel firmy badawczej IPSOS, która przeprowadziła badanie.

Użytkownicy Ubera uwielbiają nowinki techniczne, które ułatwiają im życie. Cenią sobie przede wszystkim wygodę korzystania z aplikacji i fakt, że wszystkie płatności odbywają się elektronicznie. Nie muszą dzięki temu martwić się o to, czy mają przy sobie wystarczającą ilość gotówki czy kartę płatniczą. Opłata za przejazd Uberem jest pobierana bezpośrednio z ich karty kredytowej, debetowej lub płatniczej przypisanej do ich konta. Dzięki temu w momencie zakończenia podróży mogą bez konieczności dodatkowych potwierdzeń po prostu wysiąść z samochodu. 6. proc. użytkowników Ubera wskazało, że właśnie to jest największa zaleta usługi. Co ciekawe, konkurencyjne ceny nie są najczęściej wskazywaną przez nich zaletą aplikacji. Użytkownicy wybierają Ubera, bo cenią jego transparentność (27 proc. użytkowników docenia fakt, że może sprawdzić cenę kursu przed jego rozpoczęciem) oraz możliwość łatwego i szybkiego zamówienia auta za pomocą jednego kliknięcia. Ponad połowa respondentów zadeklarowała, że jest to jedna z
najważniejszych zalet aplikacji. „Od momentu wejścia na rynek w Warszawie i Krakowie, udało nam się zmniejszyć przeciętny czas oczekiwania na pojazd z 10 minut do mniej niż 5 minut, co jest znacznie lepszym wynikiem niż ten, który mamy w wielu dużych miastach na całym świecie, jak chociażby Dallas, Houston, Singapur czy Rio de Janeiro” – mówi Kacper Winiarczyk, Dyrektor Operacyjny Ubera w Polsce.

Prawie połowa respondentów zazwyczaj podróżuje samotnie, zwłaszcza wieczorami i w nocy. Trzy czwarte użytkowników jeździ z Uberem w piątkowe i sobotnie noce, ponad 60. wybiera ten sposób przejazdu po zmroku w ciągu tygodnia.

  1. proc. użytkowników jest zadowolonych ze swoich kontaktów z kierowcami korzystającymi z platformy Uber. Określają ich jako sympatycznych, przyjaznych i uśmiechniętych, a przy tym ciekawych rozmówców.

Gdyby ktoś chciał skorzystać aplikacji Uber, to 18 września ma szansę na darmową podróż ciekawymi samochodami. Dostępne będą takie samochody jak Ferrari 458 Italia, tysiąckonne Audi RS6 Sportmile czy Bentley Continental.

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.