Już 37 proc. firm na świecie wdrożyło sztuczną inteligencję. Raport Interaktywnie.com

Już 37 proc. firm na świecie wdrożyło sztuczną inteligencję. Raport Interaktywnie.com01.04.2019 10:10
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Tylko w ciągu ostatniego roku liczba firm z różnych branż, wdrażających technologie sztucznej inteligencji, wzrosła trzykrotnie – czytamy w najnowszym raporcie Interaktywnie.com „Software house”.

Szefowie działów IT coraz częściej przekonują się, że decyzja w tej sprawie to dla ich przedsiębiorstw być albo nie być. Jeśli sami tego nie zrobią, prędzej czy później po sztuczną inteligencję sięgnie konkurencja.

Chatboty wykorzystujących przetwarzanie języka naturalnego czy uczenie maszynowe – te technologie rewolucjonizują biznes, w tym marketing. Wciągu czterech ostatnich lat zaufanie firm do rozwiązań opartych na AI zwiększyło się o 270 proc.

Współczesny biznes nie może obejść się bez technologii. Szczególnie istotna jest ona w przypadku usprawniania procesów w firmach, bo pozwala zaoszczędzić spore pieniądze. A prym w tym wiedzie marketing, w którym z powodzeniem wykorzystuje się zaawansowane rozwiązania, które wdrażane są przez software house’y.

Asystent Google poda godzinę, prognozę pogody, ustawi przypomnienie, ale także opowie dowcip, wyśle maila, spisze listę zakupów i przypomni, że trzeba je zrobić... Ale jak wykorzystać go w biznesie? Jakie inne technologie wdrożyć, aby zarobić jak najwięcej, jak przy tym współpracować z software house’ami?
W branży wirtualnych asystentów trwa wyścig zbrojeń. Swoje rozwiązania forsują - choć nie wszędzie z równym zaangażowaniem - m.in. Amazon, Microsoft, Apple, ale też Samsung, Alibaba czy Baidu, a - według prognoz rynkowych - rynek czeka przełom.

W Polsce na razie jednak poznajemy Asystenta Google'a. I na razie dla większości z nas to po prostu cyfrowy pomocnik, który zrobi za nas - po otrzymaniu polecenia głosowego - większość rzeczy, które moglibyśmy w ciągu kilku sekund zrobić sami.

Ograniczenie jego roli (albo innych, dedykowanych rozwiązań) jedynie do nastawiania budzika byłoby jednak marnotrawstwem potencjału sztucznej inteligencji (AI). Firmy mogą np. zintegrować się z asystentem poprzez platformę Actions on Google, która umożliwia tworzenie komend głosowych służących do wchodzenia w interakcje głosową z daną marką. Z tej możliwości jako pierwsze w Polsce skorzystały m.in. PLAY ("OK, Google, zapytaj PLAY, co nowego?") i eSky ("OK, Google. Porozmawiaj z eSky").

Asystent Google we współpracy z eSky wyszukuje więc dla użytkownika najlepsze połączenia lotnicze i przekierowuje go na stronę mobilną, gdzie może on dokonać rezerwacji biletu. To wszystko w jednym, kilkuminutowym procesie. - Dzięki współpracy z Google Polska planowanie podróży jest prostsze, szybkie i wygodne, jak zwykła rozmowa. Jako lider technologiczny w branży travel, stale testujemy nowe technologie, rozwijamy nasz serwis i aplikację. Widzimy wyraźne zainteresowanie technologiami głosowymi i chcemy wyjść naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, dlatego cieszymy się, że wspólnie z Google mogliśmy wprowadzić na polski rynek to przełomowe rozwiązanie – przekonywała w Interaktywnie.com Anna Wiertel, Marketing Communication Director w Grupie eSky.
Jak czytamy w raporcie Interaktywnie.com, kluczem do realizacji najważniejszych celów biznesowych firm – budowania silnej marki, pozyskiwania i utrzymania klientów – jest personalizacja. Aby zapewnić klientom poczucie indywidualnego traktowania przedsiębiorstwa coraz częściej sięgają po sztuczną inteligencję (AI) i inne nowoczesne technologie, których zastosowanie w ciągu ostatniego roku wzrosło o 44%.

Działania tego typu, wdrażane m.in. przez software house’y pozwalają identyfikować klientów i zarządzać przekazem dostosowanym do indywidualnych oczekiwań niezależnie od sposobu, w jaki klient wchodzi w interakcję z firmą.

W 2018 r. już 29% działów marketingu wykorzystywało technologie oparte na AI w celu personalizacji kontaktów z klientami, dostarczania ofert w czasie rzeczywistym i tworzenia dynamicznych stron internetowych. Do 2020 r. w skali globalnej narzędzia takie staną się już standardem.

Więcej w raporcie pod tym adresem.

Źródło artykułu:Informacja prasowa
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.