Jak zresetować telefon - poradnik

Jak zresetować telefon - poradnik14.03.2017 13:37
Źródło zdjęć: © Fotolia

Zawieszony telefon to nie tylko przypadłość starszych urządzeń – nawet najnowsze smartfony mogą odmówić posłuszeństwa. Jak zresetować telefon, kiedy ani ekran, ani żaden z fizycznych przycisków nie odpowiadają? Poniżej znajdziecie sposoby, jak poradzić sobie z zawieszonym systemem.

Tak się jakoś utarło, że to użytkownicy telefonów z Androidem mają najwięcej kłopotów ze swoimi urządzeniami – a to brakuje pamięci, a to znowu telefon spowalnia tak bardzo, że się go już nie da używać. Czasem zdarzają się bardziej drastyczne kłopoty – smartfon z zainstalowanym systemem operacyjnym od Google’a całkiem odmawia posłuszeństwa, przestaje działać nie tylko ekran dotykowy, ale również klawisze fizyczne. W takim przypadku pozostaje tylko zrestartować urządzenie metodami serwisowymi.

Jak zrestartować telefon z Adroidem?

W przypadku większości smartfonów, zwłaszcza w przypadku tańszych oraz starszych modeli wyposażonych w Androida, najprostszym sposobem jest wyjęcie baterii i ponowne uruchomienie telefonu. Jeśli natomiast nasz smartfon nie ma dostępu do baterii, czyli jego obudowa jest nierozbieralna, wymagane będzie nieco więcej zachodu.

Dzięki jednoczesnemu wciśnięciu kombinacji klawiszy, producent systemu operacyjnego dał nam dostęp do specjalnego menu, tzw. Recovery Menu. Najbardziej popularne wśród producentów urządzeń są następujące kombinacje, które wykonają reset telefonu z Androidem:

- Volume Up + Power
- Volume Down + Power
- Home + Power
Aby uruchomić Recovery Menu wyżej wymienioną kombinację klawiszy należy wcisnąć na kilka sekund – do momentu zrestartowania telefonu.

Jeśli udało się ponownie uruchomić wasz smartfon, powinniście mieć przed sobą menu, po którym poruszamy się za pomocą przycisków Volume Up - w górę oraz Volume Down - w dół. Aby zrestartować telefon, na liście opcji szukamy pozycji Reboot system now, który ponownie uruchomi urządzenie. Opcję wybieramy za pomocą przycisku Power.

Jeżeli to nie pomoże, pozostaje nam jeszcze jedna opcja, która w Recovery Menu została opisana jako Whipe data/factory reset. Wybranie jej wiąże się niestety z utratą wszystkich informacji zapisanych w telefonie – innymi słowy: zostanie on przywrócony do ustawień fabrycznych. Opcję wykasowania danych wybieramy za pomocą przycisku Power, następnie potwierdzamy nasz wybór przez ponowne kliknięcie przyciskiem Power na pozycji menu Yes – delete all user. Później pozostaje nam czekać na efekt pracy systemu, a nastepnie musimy się liczyć z ponowną konfiguracją urządzenia.

Jeśli mimo przywrócenia ustawień fabrycznych nasze urządzenie dalej nie odpowiada (nie włącza się), proces uruchamiania zatrzymuje się na logotypie producenta, bądź dalej nie odpowiada na komendy na ekranie dotykowym, pozostaje nam wgranie nowego oprogramowania. Niestety, najczęściej proces ten wymaga specjalnego oprogramowania bądź urządzeń, więc najlepiej będzie udać się do serwisu telefonów. Jeśli nawet smartfon nie jest już na gwarancji, warto skorzystać z oferty renomowanego serwisu w waszym mieście.

Jeśli posiadasz Apple iPhone'a dowolnej generacji, z naszego poradnika dowiesz się, jak zrestartować iPhone’a.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.