Jak wybrać ekran LED?

Jak wybrać ekran LED?30.09.2019 12:57
Źródło zdjęć: © samsung

Profesjonalne ekrany LED są jednymi z najważniejszych elementów wyposażenia biura i mogą przyczynić się do osiągnięcia sukcesu przez daną firmę. Jak jednak wybrać skuteczne narzędzia, które opierają się na nowoczesnych rozwiązaniach i spełniają najwyższe oczekiwania i standardy? Poniżej dowiesz się, czym jest ekran LED, a także, czym kierować się podczas wyboru konkretnego modelu.

Ekrany LED – co to jest?

Ekran LED (ang. Light Emitting Diode) to inne określenie telebimu – jest on zbudowany z diod elektroluminescencyjnych. Podstawa kolorystyczna ekranów to RGB. Połączenie trzech kolorów – czerwonego, zielonego i niebieskiego – umożliwia tworzenie tysiąca innych, w tym m.in. uzyskanie barwy białej. Dzięki pikselom ekrany LED mogą oferować niezwykle pełne i nasycone barwy, co stanowi ich niewątpliwą zaletę.

Na jakie parametry zwrócić uwagę, wybierając ekrany LED?

Rola tego typu urządzeń w branży reklamowej czy eventowej jest nieoceniona. Ekrany LED są ogromnym ułatwieniem dla licznych przedsiębiorców i instytucji, które mogą dzięki nim dotrzeć do wybranej grupy docelowej ze swoim przekazem – np. reklamą czy kampanią społeczną. Aby się wyróżnić i zyskać uwagę odbiorców, warto korzystać z nowoczesnych rozwiązań i dobierać je odpowiednio do potrzeb.

Rola tego typu urządzeń w branży reklamowej czy eventowej jest nieoceniona. Ekrany LED są ogromnym ułatwieniem dla licznych przedsiębiorców i instytucji, które mogą dzięki nim dotrzeć do wybranej grupy docelowej ze swoim przekazem – np. reklamą czy kampanią społeczną. Aby się wyróżnić i zyskać uwagę odbiorców, warto korzystać z nowoczesnych rozwiązań i dobierać je odpowiednio do potrzeb.

Jak wybrać dobry ekran, idealnie odpowiadający potrzebom konkretnej firmy i o pożądanych parametrach? Wyjaśniamy, na co warto zwrócić uwagę – przedstawiamy kluczowe cechy ekranów LED.

Rozdzielczość ekranu – najważniejszy parametr

Rozdzielczość ma największe znaczenie i jest kluczową cechą ekranów LED. Jest to odległość między pikselami i gęstość ich układu, które mają wpływ na jakość obrazu.

Na widoczność treści i ich czytelność wpływ ma także odległość odbiorcy od ekranu. Jeśli jest ona duża, lepiej wybrać model o mniejszym zagęszczeniu diod, a jeśli niewielka, dobrym wyborem będą ekrany LED o większym zagęszczeniu.

Jaką rozdzielczość wybrać?

Wiele zależy od tego, jakie materiały będą wyświetlane na ekranie – jeśli dane, liczby i grafiki, warto zainwestować w model o rozdzielczości maksymalnej, a prezentowane treści będą czytelne dla każdego uczestnika spotkania. Tablica LED ma przecież przede wszystkim usprawnić pracę lub (zależenie od jej przeznaczenia) zwrócić uwagę przechodniów na ulicy.

Rodzaj diod

Tablica LED wyposażona jest w diody elektroluminescencyjne – to one są podstawowym budulcem ekranów, potocznie nazywa się je diodami świecącymi. Najpowszechniejsze są diody DIP stosowane przede wszystkim w ekranach zewnętrznych. Nowocześniejsze są z kolei diody SMD, które sprawdzą się zarówno w ekranach wewnętrznych, jak i zewnętrznych.

Skuteczne i odpowiednio dobrane innowacyjne narzędzia pomagają osiągnąć sukces, dlatego wybierając je, należy dokładnie przeanalizować potrzeby organizacji. Jakość obrazu, dynamika i spektrum barw ekranów LED wpływają na jakość prezentacji wybranych treści, sprawiają, że są one efektowne i w konsekwencji także efektywne.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.