iPhone daje operatorom prestiż, niekoniecznie zyski

iPhone daje operatorom prestiż, niekoniecznie zyski31.08.2009 10:08
Źródło zdjęć: © iPhoneBlog.pl

Jak wiadomo każdy operator komórkowy chciałby posiadać w swojej ofercie telefon z jabłuszkiem. Wyścig pomiędzy poszczególnymi usługodawcami jest zażarty, a każdy najchętniej podpisałby umowę z Apple na wyłączną dystrybucję iPhone’a. W Polsce z wielkiej trójcy tylko Plus nie posiada go jeszcze w swojej ofercie, ale nadal stara się o wprowadzenie go do swoich salonów. Czy jednak na prawdę jest o co walczyć? Okazuje się, że jest to kwestia raczej wątpliwa.

Raport duńskiej firmy Strand Consult, na temat opłacalności dystrybucji iPhone’a pokazuje, że operatorzy posiadający w swojej ofercie smartfona od Apple, mogą poszczycić się jedynie większym prestiżem, który nie przekłada się raczej na większe zyski. Bywają wręcz przypadki, że operator nie posiadający w ofercie iPhone’a, finansowo radzi sobie znaczniej lepiej.

Mogłoby się wydawać, że z tym raportem jest coś nie tak. Kupno iPhone’a to przecież spory wydatek. Nawet jeżeli klient kupuje go w niższej cenie, to okupione jest to wysokim abonamentem i umową na wiele miesięcy. Klienci decydujący się na jego zakup intensywnie wykorzystują możliwości telefonu –. szczególnie dostęp do Internetu mobilnego, który również do tanich nie należy.

Problem polega na tym, że pozyskanie klienta, który kupi iPhone’a to dla operatora spory wydatek. Oprócz kosztów sprzedaży należy wziąć pod uwagę drogie kampanie reklamowe. Korzystanie z drogiego Internetu mobilnego również nie jest tak dochodowe jak mogłoby się wydawać, gdyż pakiety Internetowe dla iPhone’a są z reguły sprzedawane w znacznie niższej cenie niż.

Podobny trend można zaobserwować w Polsce. Orange i Era posiadają razem 2. milionów klientów, a zaledwie 100 tysięcy z nich korzysta z iPhone’a. Jego udział w rynku polskim wynosi więc niecałe 0,4%. Nie można się więc spodziewać, że Orange, czy Era robią na jego sprzedaży złoty interes.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.