Ile zarabiają agencje marketingowe w Polsce?

Ile zarabiają agencje marketingowe w Polsce?11.06.2019 13:30
Źródło zdjęć: © Interaktywnie.com | Interaktywnie.com

Aż 109 mln zł netto przychodów odnotowała agencja, która znalazła się na pierwszy miejscu zestawienia przygotowanego przez Interaktywnie.com. Firma ta zatrudniała 390 osób. Czy to wyjątek, czy reguła na rynku marketingowym? Sprawdzamy.

Branżowy portal o marketingu – Interaktywnie.com – jak co roku przygotował zestawienie wyników finansowych agencji marketingowych.

Całe opracowanie w pdf można pobrać bez opłat tutaj.

Mimo że ekonomiści wieszczą początek gospodarczego spowolnienia, rynek reklamy jest spokojny i się rozwija. Można się spodziewać mniejszej dynamiki wzrostów wydatków na reklamę, ale wciąż jednak wydatków. Agencje, które zdecydowały się podzielić swoimi wynikami finansowymi, również nie mają powodów do narzekań. Zdecydowana większość z nich zdołała w 2018 roku zwiększyć zarówno przychody, jak i zatrudnienie.

Zestawienie powstało w oparciu o zadeklarowane dane agencji, które zdecydowały się nimi dobrowolnie podzielić. Nie ma więc w nim tych agencji, które nie zdecydowały się wypełnić ankiety albo podały w niej niekompletne dane (np. te dotyczące jedynie liczby pracowników). W zestawieniu zostały uwzględnione te podmioty, które podały przynajmniej wysokość przychodów w 2018 roku.

Poniższe zestawienie w żadnym razie nie powinno więc być traktowane jak ocena jakości usług oferowanych przez wymienione w nim agencje, ani nawet ich biznesowej kondycji. Nie są one również danymi tożsamymi z tymi, które spółki prawa handlowego zobowiązane są podawać w oficjalnych sprawozdaniach finansowych – są natomiast podanymi przez nie skonsolidowanymi informacjami o tym, jakie przychody i zyski wygenerowała dana marka.

Źródło zdjęć: © Interaktywnie.com
Źródło zdjęć: © Interaktywnie.com

Interaktywnie.com nie bierze odpowiedzialności za ich poprawność i zgodność ze stanem faktycznym.

Wielokrotnie otrzymywaliśmy od agencji informacje, że inwestycje czynione w 2018 roku mogą zaburzać rzeczywisty obraz sytuacji. Zestawienie warto traktować poglądowo z uwzględnieniem informacji zawartych w kolejnych rozdziałach, w których piszemy o trendach na rynku, ciekawych realizacjach, wygranych konkursach oraz ważnych dla branży wydarzeniach.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.