Idole polskiej młodzieży. Trójka twórców, którzy są w ich wieku

Idole polskiej młodzieży. Trójka twórców, którzy są w ich wieku28.06.2018 12:17
Źródło zdjęć: © Youtube.com

Instalujesz darmową aplikację, śpiewasz i tańczysz, wszystko okraszasz ciekawym montażem, masz miliony fanów i wyświetleń, stajesz się idolem. Proste? Dla tej trójki na pewno. W aplikacji Musical.ly to najbardziej znani polscy nastolatkowie.

Musical.ly zostało pobrane już ponad 240 milionów razy, służy jako przestrzeń do ekspresji dla młodych ludzi. Zwłaszcza tych, którym znudziły się inne kanały społecznościowe i mają dość tego, że ich zdjęcia komentują rodzice.

Stąd rosnąca popularność Musical.ly - aplikacji, której znakomitą część obsługują ludzie w wieku od 13 do 21 lat. Jak w każdej szanującej się apce, tutaj również mamy możliwość obserwowania innych użytkowników. Którzy polscy nastolatkowie podbili serca największej rzeszy osób? Oto oni.

3. Lena Kociszewska (Moonlight)

Skontaktowanie się Leną okazało się bardziej skomplikowane, niż myślałem. Pochodząca z Warszawy 15-latka prowadzi również swój kanał na YouTubie, gdzie wrzucone ostatnio wideo dotyczy jej samotnej podróży do Stanów. Lena jest wziętą twórczynią, bo przez mniej więcej dwa lata nagrała 1834 wideo, zyskując plakietkę "Guru Stylu". Sama jednak określa się jako tancerka, co zresztą w rozmowie z WP Tech potwierdza jej mama i menadżerka (choć od tego określenia się odżegnuje), Ewa Froch.

- Lena nagrywa wideo na Musical.ly od mniej więcej dwóch lat. Ja na początku nie interesowałam się tym zbytnio - po prostu ściągnęła aplikację, czasem nagrywała filmiki i tyle. Gdy Lena zauważyła, że coraz więcej osób ją obserwuje i jej filmy spotykają się z pozytywnym odbiorem, zaczęła nagrywać bardziej regularnie. Przyznam, że mi też zdarzyło się wystąpić w jej filmikach, dwa albo trzy razy - na pewno z okazji pół miliona obserwujących - mówi Ewa Froch. - Razem z tatą Leny wspieramy ją w tych działaniach, bo uważamy, że dzięki temu się rozwija. Nagrywa filmiki o przeróżnej tematyce, wykorzystuje swoje zdolności taneczne, bo taniec to jej wielka pasja. Zaczęła nagrywać także na YouTubie, nauczyła się sama montować filmy. A Lena jest przecież jeszcze nastolatką i nie może podejmować wszystkich decyzji samodzielnie, więc trzeba w tym uczestniczyć - dodaje.

Lenę możemy znaleźć również na Instagramie, ma swoją mini linię gadżetów, a jej kanał na YouTubie subskrybuje prawie 100 tysięcy użytkowników. Tam zresztą możemy natrafić na wspólne wideo z innym muserem - Dominikiem Rupińskim. To, wg raportu Hash.fm, drugi najpopularniejszy twórca.

2. Dominik Rupiński

Uważany za twarz polskiego Musical.ly, Dominik z Makowa Mazowieckiego ma 1,4 miliona obserwujących. Pozostaje także aktywny na YouTubie (476 tys. subskrypcji) i Instagramie (290 tysięcy subskrypcji). "Najpopularniejszy chłopak na polskim Musical.ly i jeden z jego reprezentantów. Cechuje go profesjonalizm, kultura i estetyka treści. Nagrywa głównie komedie, pranki, lip-sync i taniec" - czytamy w opisie tego musera. Ludzie mogą kojarzyć jego twarz z reklamy popularnych, serowych chipsów.

Podobnie jak Lena, Dominik wybrał się na wakacje do USA, konkretnie do Kalifornii. Już sama destynacja świadczy, że muserom dobrze się powodzi. Tam nagrywa swoje kolejne muzyczne wideo, których łączna liczba przekroczyła już 2082. Interesujące jest to, że między aplikacją a YouTubem jest pewna różnica treści - na tym drugim możemy jeszcze znaleźć vlogi, reakcje i różne challenge, do których Dominik często zaprasza kolegów czy innych twórców.

1. Kinga Sawczuk

"Nagrywa bardzo estetyczne lip-sync, często do musicali używa rekwizytów. Publikuje systematycznie kilka razy dziennie. Z widzami pozostaje w stałym kontakcie w komentarzach zarówno na Musical.ly, YouTube jak i na bardzo silnym Instagramie" - tak przedstawiono pochodzącą z Przasnysza Kingę w raporcie. Muserka ma gigantyczną liczbę 3,6 miliona obserwujących, co plasuje ją na 1. miejscu w Polsce i na 8. na świecie. Osiągnęła to ciężką pracą - opublikowała łącznie prawie 4000 filmów, zbierając jednocześnie prawie 424 miliony serduszek (polubień).

To najlepszy wynik wśród krajowych muserów. Jak jej poprzednicy, prowadzi swoje konto na Instagramie i YouTubie, na którym można znaleźć porady, dotyczące tworzenia własnych musicali, wideo z youtuberami i muserami oraz vlogi i challenge. Słowem, to co u każdego twórcy z trikami montażowymi, interakcjami, miłym usposobieniem i regularnymi wrzutkami. Wszystko to, co jest potrzebne do zdobycia popularności.

Centrum dla generacji Z

Oto złota trójka polskiej edycji Musical.ly. Na razie są popularni wśród użytkowników aplikacji, ale z czasem będzie o nich coraz głośniej.

- Musical.ly to jedyna platforma pozwalająca obecnie tak precyzyjnie dotrzeć do Generacji Z - pokolenia, które nie zna świata bez internetu, eksploruje go niemal 24 godziny na dobę i pozostaje tam jedną z najbardziej zaangażowanych grup - skomentował dla WP Tech fenomen Krzysztof Budzyński z Hash.fm. - Podstawową zaletą dla marki jest to, że muserzy są jeszcze niewyeksploatowani reklamowo w porównaniu do np. youtuberów. To dość świeży i autentyczny influencer, który ma za sobą rzesze zupełnie nowych fanów, nie korzystających już z Facebooka, za to logujących się na Musical.ly nawet 20 razy dziennie - podkreśla.

Nie ma wątpliwości, że Musical.ly to domena młodych. Dla dorosłych nie ma tam miejsca - chyba że w kategorii widzów - ale warto wiedzieć, czym żyje świat młodzieży szkół podstawowych i licealnych.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.