Huawei, czyli 1+8+N. Nowa strategia, system i środowisko użytkownika

Huawei, czyli 1+8+N. Nowa strategia, system i środowisko użytkownika07.04.2020 11:57
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Nowa strategia Huawei to autorski ekosystem oparty na wzajemnie uzupełniających się rozwiązaniach. "Światem Huawei" jest HMS (Huawei Mobile Services), pakiet modułów zarządzających smartfonem i tworzonymi dla niego aplikacjami.

Materiał powstał przy współpracy z Huawei

Kto kilka miesięcy temu głośno mówił o tym, że Huawei sprzeda w 2019 r. więcej urządzeń niż rok wcześniej, ten oceniany był jako – oględnie mówiąc – duży optymista. Głośne rozstanie z Google raczej nie sprzyjało jasnemu spojrzeniu w przyszłość. Ta jednak pokazała, że sprzedaż nie tylko się nie załamała, ale wręcz przyspieszyła.

O tym, że Huawei pracuje nad oderwaniem się od monopolu Google, wiadomo było od dawna. Już ponad dwa i pół roku temu firma udostępniła europejskim klientom własny sklep z aplikacjami (AppGallery – wcześniej był dobrze znany w Chinach). Nałożone przez USA sankcje przyspieszyły jedynie prace. Dziś Huawei ma opracowaną strategię nie tylko na rozwój oprogramowania na smartfony, ale na całe środowisko urządzeń, którego są one rdzeniem.

Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Jeden, osiem, nieskończoność

Strategia rozwoju chińskiego giganta ukrywa się dziś pod niewiele na pozór mówiącymi symbolami "1+8+N". To symbol "wszechświata Huawei". Użytkownik żyje w środowisku, którego centrum jest 1 smartfon, a dookoła niego znajduje się 8 urządzeń: telewizor, głośnik, okulary, zegarek, samochód, słuchawki, komputer, tablet. "1+8" to więc cały jego cyfrowy ekosystem. N oznacza zaś nieoznaczoną, dowolną (w domyśle – nieskończoną) liczbę urządzeń internetu rzeczy (IoT), pracujących w segmencie podróży, zdrowia, inteligentnych domów, mobilnego biura czy łatwego podróżowania.

Wszystko to tworzy spójną sieć, w której wszystkie urządzenia są ze sobą połączone. Przykład to inteligentny dom sterowany smartfonem lub tabletem albo aplikacje i maszyny do fitnessu współpracujące z zegarkami i okularami.

Nowa strategia jest skierowana na erę 5G, której rozwiązania powstają przy znaczącym udziale Huawei. Jej istotą jest wykorzystanie nowej technologii do sprawniejszego zarządzania światem użytkownika przy znacznie większym bezpieczeństwie, prędkości i stabilności działania.

Nowe serce Huawei

Kręgosłupem całego tego systemu jest centrum zarządzania. To rdzeń, który pozwala na tworzenie nowych rozwiązań sprzętowych i programistycznych. Pozwala korzystać z usług lokalizacji, wykonywać płatności zbliżeniowe czy pobierać aplikacje ze sklepu. Twórcy oprogramowania nie muszą budować tych funkcji od zera, a zamiast tego korzystają z gotowych rozwiązań, co znacząco ułatwia im pracę.

Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

W przypadku Huawei takim rdzeniem jest wspomniany już wcześniej Huawei Mobile Services. To interfejs API, narzędzia do autoryzacji, płatności itp. – w sumie już ponad 20 rozwiązań, a firma pracuje nad kolejnymi. Narzędzia są dostępne dla programistów i twórców aplikacji, a ci w oparciu o nie tworzą swoje aplikacje.

Czym HMS różni się od konkurencyjnych rozwiązań? Jak twierdzi Huawei, jakością i dokładnością. Przykładem ma być choćby system rozpoznawania twarzy – ten należący do rozwiązań konkurencyjnych odczytuje około 100 punktów, a zawarty w HMS ponad 300. I tak jest we wszystkich innych wdrażanych usługach. Można więc powiedzieć, że Chińczycy – zmuszeni do odstawienia amerykańskich rozwiązań – stworzyli własne nie tylko jako zastępstwo, ale nawet jako rozwinięcie i udoskonalenie.

Firma poszła jeszcze krok dalej. Znacznie przyspieszy to powstawanie nowych aplikacji. Problemem dla wielu programistów piszących aplikacje na podstawie pakietu Google jest kontakt z centralą i uzyskanie wsparcia. Huawei stawia więc na lokalne zespoły, z którymi twórcy mogą się ciągle komunikować. I to zwykle we własnym języku, co ma ogromne znaczenie dla nieanglojęzycznych części świata.

Bezpieczeństwo, dostępność, wszechstronność

Sklep AppGallery już teraz zapewnia zdecydowaną większość popularnych w Polsce aplikacji. Istota zmiany kryje się głębiej i jest bardzo istotna – Huawei jako producent urządzeń i jedyny dystrybutor oprogramowania staje się jedynym odpowiedzialnym za bezpieczeństwo. Dzięki temu może lepiej kontrolować wydawane programy, ograniczając znacznie możliwość nadużyć, oszustw i innych działań szkodliwych dla klienta. Co więcej, może również czuwać nad optymalizacją aplikacji pod kątem używanych w swoim sprzęcie podzespołów.

Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

I tak, jednym z modułów HMS są np. rozwiązania do przechowywania danych w chmurze. Chmura Huawei pozwala nie tylko na zwykłe przechowywanie zdjęć, filmów czy dokumentów. Najistotniejsze jest wsparcie dla synchronizowania kluczowych elementów z urządzeń Huawei, co umożliwia bezproblemowe wykonywanie backupu i szybkie przywracanie danych w przypadku jakichkolwiek problemów lub wymiany starego smartfona na nowy.

Jak pokazuje nowa strategia Huawei, firma nie oddaje pola konkurencji, a nawet ją wyprzedza, mimo (a może dzięki temu) że musi tworzyć własny ekosystem. "Świat Huawei" jest kompleksowy pod każdym względem – sprzętu i oprogramowania, a poszczególne elementy mają w nim współpracować płynnie i stabilnie. To, co dodatkowo wyróżnia firmę to fakt, że – w odróżnieniu od innych – najpierw tworzy pracujące rozwiązania, a dopiero potem pokazuje je światu. Tego dowodem jest ogłoszenie nowej strategii w chwili, gdy prace nad jej wdrożeniem trwały już od dawna. To pozwala sądzić, że Huawei uczy się na błędach konkurencji i jest na lepszej od nich pozycji.

Materiał powstał przy współpracy z Huawei

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.