Hosting - jak odpowiednio wybrać partnera?

Hosting - jak odpowiednio wybrać partnera?16.01.2015 16:24
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Każdy, kto orientuje się w tematyce nowych technologii wie już zapewne, że osoby prywatne, małe oraz średnie przedsiębiorstwa powinny mieć swoje własne, profesjonalne strony internetowe. Jak to w biznesie bywa, kluczowy jest odpowiedni dobór partnera.

Mowa oczywiście o dostawcy hostingu. Ale czym w ogóle jest hosting? Najprościej rzecz biorąc, jest to wirtualne miejsce, na którym są przechowywane pliki z naszej strony. Zasada działania bardzo podobna do tradycyjnego dysku twardego, tyle że zasoby dostępne są dla internautów. Nie opłaca się jednak być tutaj całkowicie samowystarczalnym – uruchomienie własnego serwera to ogromne koszta i problemy. Właśnie dlatego coraz więcej firm i osób prywatnych decyduje się na skorzystanie z usług jednej z wielu istniejących już na rynku firm hostingowych.

Właśnie ta mnogość wyboru bywa często ogromnym problemem. Nie ma nic gorszego niż podpisanie umowy z mało wiarygodnym i rzetelnym partnerem, prawda? Przyjrzyjmy się bliżej cechom, którymi powinny charakteryzować się odpowiednie podmioty tego typu. Dobry dostawca hostingu powinien być przede wszystkim transparentny. Chodzi o to, aby umowa była bardzo jasno skonstruowana i nie zawierała żadnych kruczków prawnych obciążających nas na przykład dodatkowymi opłatami. Dobrze, żeby była możliwość darmowego przetestowania usługi, a w razie rozczarowania poziomem hostingu gwarancja zwrotu pieniędzy.

Szczególnie ważne w ostatnich latach staje się bezpieczeństwo danych. Powinny one być backupowane jak najczęściej (najlepiej codziennie), zaś maszyny powinny znajdować się w renomowanych polskich serwerowniach, które są zabezpieczone wieloma łączami i posiadają zasilanie awaryjne. Pożądany jest także jak największy gwarantowany uptime, najlepiej powyżej 99% w skali roku. Inna cecha, na jaką warto zwrócić uwagę, to obecność certyfikatu SSL.

Istotna jest również wygoda użytkownika. Prosty w obsłudze kreator stron internetowych pomoże nam zbudować estetycznie wyglądającą witrynę bez płacenia za to osobnym specjalistom, zaś wygodny system płatności online umożliwia uporządkowanie księgowości. Naturalnie ważny jest także aspekt finansowy. Tutaj szczególnie wyróżnia się przede wszystm hostinghouse. Firma istnieje od 2007 r. i bardzo szybko przejęła szturmem znaczną część rynku. Ma już więcej niż 6000 usatysfakcjonowanych klientów. Najtańsze konto dostępne jest już od 18,45 zł za rok. To tyle samo, ile w innych firmach hostingowych wynosi opłata miesięczna. Jak twierdzi Arkadiusz Paździora (CEO hostinghouse.pl):

- Obecnie na rynku hostingu zauważyć można dwa trendy firm. Pierwsze to takie, które sprzedają pozornie darmowe usługi (np. hosting za 1 zł i 5 domen gratis), po czym nagle (zwykle po roku), okazuje się, że jednak nic za darmo nie ma i za odnowienie trzeba płacić setki złotych. Drugi typ firm to typowa licytacja pt. kto da więcej: do usługi albo dodawane są zbędne gadżety, takie jak licencje programów antywirusowych, albo też mami się klienta nierealnymi parametrami, takimi jaki transfer czy powierzchnia hostingu bez limitu. Ponieważ zdecydowana większość klientów nie potrzebuje jednak dziesiątków gigabajtów powierzchni i terabajtów transferu, to proponujemy klientowi uczciwą ofertę dopasowaną do jego potrzeb.

To już wszystkie najważniejsze kryteria wyboru dostawcy hostingu. Mając je na uwadze, z pewnością wybierzecie odpowiedniego partnera w sieciowym aspekcie biznesu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.