GUS: 41% gospodarstw domowych posiada internet

GUS: 41% gospodarstw domowych posiada internet28.11.2007 09:30

W 2007 r. 41% gospodarstw domowych oraz 92% przedsiębiorstw posiada dostęp do internetu- wynika z danych GUS, który w swoim raporcie wskazuję na postęp w rozpowszechnianiu dostępu do sieci.

W poniedziałek Główny Urząd Statystyczny zaprezentował wyniki badania wykorzystania technologii informacyjno-telekomunikacyjnych ( ang. Information and Communication Technologies - ICT ) w gospodarstwach domowych i przez osoby prywatne oraz w przedsiębiorstwach.

Według ostatniego - http://www.internetstandard.pl/news/132190.html badania NetTrack w III kwartale b.r. 41,3% Polaków korzystało z internetu, natomiast według danych GUS- 41% gospodarstw domowych.

Gospodarstwa domowe

Jak czytamy w raporcie, liczba gospodarstw domowych posiadających dostęp do internetu w miejscu zamieszkania przekroczyła 5 mln ( 41% ogółu ), w tym aż 3,7 mln korzysta z połączeń szerokopasmowych ( 30% ogółu ). W porównaniu do 2006 r. ich liczba zwiększyła się o 8 pkt. proc. czyli o prawie 1 mln.

Regularnych internautów, tzn. tych, którzy korzystają z internetu conajmniej raz w tygodniu jest 39% wszystkich osób w wieku 16-74 lata. Zdecydowanie najczęściej korzystają oni z internetu w domu, w pracy lub w szkole/na uczelni.

Do najpopularniejszych czynności w sieci zalicza się wysyłania i odbierania e-maili ( 32% ), wyszukiwanie informacji o towarach i usługach ( 27% ) oraz korzystania z czatów i forów dyskusyjnych ( 26% ).

Według danych GUS, dynamicznie rozwija się bankowość internetowa oraz handel online. Od 2005 r. liczba osób korzystających z usług bankowych przez internet wzrosła o 2 mln. W 2007 r. 4,6 mln osób kupowało lub zamawiało przez internet towary lub usługi do użytku prywatnego- to wzrost z ok. 12% do 16% ogółu mieszkańców Polski w wieku 16-74 lata.

Przedsiębiorstwa

Tymczasem w przedsiębiorstwach dostęp i korzystanie z internetu jest powszechne. Komputery z dostępem do internetu wykorzystywane były przez 92% przedsiębiorstw oraz 26% pracujących. Ponad połowa polskich firm posiada szerokopasmowy dostęp do sieci.

W 2003 r. przez internet kupowało 10% przedsiębiorstw, podczas gdy w 2006 r. ponad dwa razy tyle ( 22% ). W ciągu ostatnich lat rozwinął się polski e-commerce- w 2003 r. przez internet sprzedawało 4% przedsiębiorstw, natomiast w 2006 r.- 9%.

Przy wysyłaniu wiadomości podpis elektroniczny stosowało 17% przedsiębiorstw, 7% - otrzymywało faktury elektroniczne, a 3% - wysyłało faktury elektroniczne.

Badanie ICT przeprowadzono w kwietniu 2007 r. na próbie 8,3 tys. gospodarstw domowych oraz 14,1 tys. przedsiębiorstw.

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.