Grupa Wyszehradzka promuje się w Google

Grupa Wyszehradzka promuje się w Google25.09.2014 12:45
Źródło zdjęć: © Sebastian Bergmann / CC

Młodzi przedsiębiorcy oraz politycy z Grupy Wyszehradzkiej promowali w
środę swe kraje w nowojorskiej siedzibie Google. Występująca w panelu przedstawicieli władz V-4 wiceminister gospodarki Ilona Antoniszyn-Klik mówiła o kolejnej rewolucji polegającej na innowacyjności.

W swoim wystąpieniu podczas V4-Google Summit on Forum Digital Economy/Forum Europy Centralnej na temat Gospodarki Elektronicznej, wiceprezes Google Susan Molinari zwróciła m.in. uwagę, że innowacja pomogła zmienić świat.

- Świat to zauważył i oczywiście Google też. Jesteśmy tak podekscytowani postępem w Grupie Wyszehradzkiej, że otwieramy swoje trzecie biuro dla przedsiębiorców w Warszawie, po Londynie i Pradze - przypomniała.

Molinari, która ma słowackich przodków, przedstawiła innowacyjnych przedsiębiorców. Stali się oni wizytówkami swych krajów i w młodym wieku założyli firmy mające niekiedy milionowe dochody.

Współtwórca Socialbakers Jan Rezab mówił o swojej firmie, która koncentruje się na marketingu za pośrednictwem mediów socjalnych. Przekonywał, że zarówno większość reklam jak i artykułów prasowych, audycji radiowych czy telewizyjnych na świecie będzie docierać poprzez media społecznościowe. Od nich zależeć będą także sukcesy wyborcze polityków. Socialbakers ma pracowników już w ponad 35 krajach i roczne dochody wynoszące ok. 24 milionów dolarów.

Węgierski architekt i artysta Adam Somlai-Fischer, twórca innowacyjnych technologii i projektów artystycznych, pokazał oprogramowanie do prezentacji pomysłów na wirtualnym płótnie, którego jest współzałożycielem. Pozwoliło to m.in. wielu przedsiębiorstwom udoskonalić wizerunek i zyskało sobie już 45 milionów użytkowników.

Słowacki konstruktor Stefan Klein mówił o aeromobilu, który z samochodu może być przekształcony w samolot niewymagający lotniska do lądowania. Zapewniał, że jego prototyp będzie przełomem w transporcie, którego staliśmy się więźniami poprzez korki uliczne i tłok na lotniskach.

Michał Sadowski zaprezentował firmę Brand24 znaną z narzędzia monitoringu internetu i mediów społecznościowych. Umożliwia ona poznanie i zrozumienie opinii internautów na temat wskazanych firm, marek, czy produktów. Pozwala też na budowanie relacji z klientami. Zainteresowały się nią już przedsiębiorcy USA, Wielkiej Brytanii Włoch, Izraela, Danii, Kanady, Meksyku, Chin i innych krajów.

Jak podkreśliła w rozmowie wiceminister Antoniszyn-Klik, prezentacja Brand24 dowiodła, jak można zarządzać ogromnymi ilościami danych, które są teraz w sieci.

- Tak naprawdę my nie potrafimy sobie z nimi poradzić, a mądrzy jesteśmy tylko wtedy, kiedy potrafimy je wykorzystać - oceniła.

Stoiska w Google eksponowały także polskie firmy Transition Technologies SA - lider rynku specjalistycznego oprogramowania dla elektroenergetyki, gazownictwa, przemysłu wytwórczego i medycyny, Spółka Biotrustis Biometric Trust Information Systems zajmująca się m.in. opracowywaniem systemów uwierzytelniania biometrycznego oraz Social WiFi pomagająca monetyzować bezpłatny bezprzewodowy dostęp do internetu (WiFi).

Uczestniczący w spotkaniu Jerzy Majchrzak, dyrektor departamentu innowacji i przemysłu Ministerstwa Gospodarki powiedział PAP, że jego resortowi bardzo zależy na kontaktach z Google i prezentacji firm, ponieważ - jak się ostatnio okazało - w zakresie szeroko rozumianego ICT są one najbardziej innowacyjne.

- Mamy bardzo wielu zdolnych informatyków i start-upów posiadających duży potencjał. Stąd właśnie współpraca z Google, który jest gigantem i ułatwia nam promowanie naszych firm, jak też zachęca przykładem pozostałych - podkreślił. Jak dodał obserwuje się dynamiczny wzrost zainteresowania młodych studentów i absolwentów tym zagadnieniem.

Podczas spotkania w zatłoczonej sali Google doszło także do dyskusji z udziałem prezydentów Słowacji Andreja Kiski, Węgier Janosa Adera, szefa dyplomacji czeskiej Lubomira Zaoraleka oraz wiceminister Ilony Antoniszyn-Klik. Mówili o przeobrażeniach, jakie zaszły w ich krajach po upadku komunizmu. Wskazywali na wzrost przedsiębiorczości i innowacyjności ilustrując to przykładami ze swych krajów. Podkreślali też znaczenie utworzenia Grupy Wyszehradzkiej, której sukcesy polegają na tym, że łączy konkurencyjność ze współpracą.

Biorąca udział w panelu wiceszefowa resortu gospodarki tłumaczyła sukcesy gospodarcze Polski wartościami wyniesionymi z tradycji.

- Jesteśmy profesjonalistami rewolucji, a niektóre z nich były nieudane, ale walka o niepodległość wykształciła specjalne cechy u Polaków - przekonywała. Zaliczyła do nich m.in. poczucie niezależności, bez którego można być dobrym, ale nie wybitnym. Wskazywała też na postęp, który zaczął się od drobnych rzeczy powstających w wyniku niedostatku maszyn, sprzętu i podobnych.

- Zaczynamy kolejną rewolucję. Musimy niezależnych i innowacyjnych ludzi zgromadzić razem i tworzyć nowe idee. Teraz, kiedy nastała pora innowacji, nie przyjmujemy nic za pewnik - zapewniała wiceminister Ilona Antoniszyn-Klik.

Źródło artykułu:PAP
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.