"Gruby" to nie uczucie. Facebook ugina się pod naciskiem internautów

"Gruby" to nie uczucie. Facebook ugina się pod naciskiem internautów11.03.2015 13:37
Źródło zdjęć: © English106 / CC

Sukcesem zakończyła się kampania, której celem było skłonienie Facebooka do usunięcia "grubego" jako stanu, możliwego do ustawienia w statusie na serwisie społecznościowym. Petycję postulującą tę zmianę podpisało ponad 16 tysięcy internautów.

Podczas umieszczania wpisu na Facebooku od jakiegoś czasu można ustawić koło niego ikonkę, symbolizującą stan, w jakim znajduje się użytkownik. Może być "uszczęśliwiony ", "zdziwiony", "znudzony" czy "rozbawiony". Do niedawna mógł być również "gruby". Stan ten symbolizowała ikonka z podwójnym podbródkiem. Dość powiedzieć, że nie wszyscy byli jednakowo rozbawieni jej obecnością.

Kampanię pod hasłem "gruby to nie uczucie" rozpoczęło światowe stowarzyszenie Endangered Bodies. Na jego stronie można przeczytać:

"Naszym celem jest walka z toksyczną kulturą, promującą negatywne standardy wizerunku. Naszym celem jest uratowanie przyszłych pokoleń przed nieszczęściem, które zwraca ludzi przeciwko ich własnym ciałom. Chcemy byś właśnie TY był odpowiedzialny za pozytywną zmianę i usłyszeć twoje pomysły na stworzenie świata, w którym własne ciało widzi się w dobrym świetle"

Walkę z facebookową ikonką rozpoczęła 24-letnia Catherine Weingarten. Jej zdaniem umieszczenie jej w serwisie może być uznane za nabijanie się z ludzi zmagających się z nadwagą, często cierpiących również na zaburzenia odżywiania. Zbieranie podpisów pod internetową petycją zbiegło się z amerykańskim Narodowym Tygodniem Świadomości Zaburzeń Odżywiania, który w zeszłym miesiącu obchodzony był w Stanach Zjednoczonych.

Kampania Weingarten spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem w internecie. W sieci pojawiło się mnóstwo zdjęć ludzi z całego świata, trzymających w rękach kartkę z napisem "gruby to nie uczucie". W końcu przedstawiciele portalu społecznościowego musieli zareagować. Feralna ikonka zniknęła z serwisu we wtorek 11 marca.

"Usłyszeliśmy uwagi naszej społeczności, według której "czuje się grubo" jako opcja podczas ustawiania statusu mogła wywoływać negatywne emocje związane z wizerunkiem, w szczególności u osób zmagających się z zaburzeniami odżywiania. Usuniemy ją więc z listy dostępnych stanów. Wciąż będziemy również uważnie wsłuchiwać się w reakcję naszych użytkowników, myśląc o sposobach na umożliwienie ludziom wyrażenia samych siebie" – można przeczytać w oficjalnym oświadczeniu Facebooka, umieszczonym na stronie internetowej petycji.

_ DG _

Zobacz także: Uwaga na fałszywe posty na Facebooku!

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.