Grillowanie na miarę XXI wieku - tak będziemy to robić w przyszłości?

Grillowanie na miarę XXI wieku - tak będziemy to robić w przyszłości?06.05.2015 10:26

Tradycjonalistów ta innowacja raczej nie zachwyci, ale już teraz znalazła one spore grono zainteresowanych. Grill na energię słoneczną zebrał już na Kickstarterze 300 tysięcy dolarów, a do końca kampanii pozostały jeszcze 34 dni.

Tradycjonalistów ta innowacja raczej nie zachwyci, ale już teraz znalazła ona spore grono zainteresowanych. Grill na energię słoneczną zebrał już na Kickstarterze 300 tysięcy dolarów, a do końca kampanii pozostały jeszcze 34 dni.

Twórcy projektu zapewniają, że ich przenośna kuchenka potrafi piec, gotować i smażyć z wykorzystaniem energii słonecznej. Bez paliwa, węgla, rozpalania, przygotowywania. Na rynku są już dostępne podobne rozwiązania, ale wszystkie one działają jedynie w słoneczne dni. GoSun radzi sobie z tą niedogodnością dzięki użyciu "baterii termicznej". Przechowuje ona ciepło zebrane za dnia i jest w stanie uwolnić je, kiedy tylko będzie tego potrzebował użytkownik. Dzięki temu grillować będzie można również w nocy albo nawet podczas deszczu (jeżeli ktoś będzie miał taką fantazję).

Na stronie zbiórki crowdfundingowej znaleźć można wyliczenie zalet GoSuna w porównaniu do tradycyjnego grilla. I tak producent zapewnia m.in., że urządzenie będzie bezpieczniejsze i łatwiejsze w transporcie dzięki temu, że nie nagrzewa się na zewnątrz. Nie brudzi się, nie wymaga kupowania paliwa i nie trzeba szczególnie pilnować umieszczonych w nim potraw. Mają być też one zdrowsze i smaczniejsze, dzięki temu, że obróbka termiczna w tym urządzeniu nie doprowadza do wysuszania jedzenia.

Za pośrednictwem umieszczonego na urządzeniu pokrętła można też precyzyjnie wyregulować temperaturę pieczenia, co dodatkowo zmniejsza konieczność pilnowania przebiegu procesu. Grillowanie z tym urządzeniem ma być więc również bardziej przystępne, nawet dla tych, którzy nie mają z tym większego doświadczenia.

Pierwsze egzemplarze urządzenia mają trafić do tych, którzy dołożą się do zbiórki w serwisie Kickstarter. Producent przewiduje ich dostarczenie we wrześniu tego roku – trochę zbyt późno, by załapać się na letnie grillowanie, za to akurat, by wypróbować działanie sprzętu w trudnych do przewidzenia warunkach pogodowych. Jego cena to od 350 do 600 dolarów (około 1250 – 2150 zł), w zależności od wybranej wersji, dodatkowego wyposażenia i tego, czy wystarczy egzemplarzy dostępnych na promocyjnych warunkach.

I z jednej strony można się zastanawiać, czy tego typu pomysły nie odbierają radości z samodzielnego pieczenia na powietrzu, z drugiej – przypuszczać, że za kilkanaście lat właściciele takich urządzeń będą patrzeć na posiadaczy tradycyjnych grilli tak, jak dzisiaj myślimy o audiofilach, przedkładających analogowe płyty nad muzykę cyfrową. Koniec końców wygoda i wszechstronność zawsze ostatecznie wygrywa.

_ DG _

Zobacz także: Przepis na soczystego kurczaka z grilla

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.