Google zapowiada szybszy internet mobilny

Google zapowiada szybszy internet mobilny26.11.2015 10:59
Źródło zdjęć: © Kārlis Dambrāns / CC

Google ogłosił, że począwszy od przyszłego roku zacznie wprowadzać swoje nowe rozwiązanie, które znacząco przyspieszyć ma działanie internetu na urządzeniach mobilnych. Tak przynajmniej będzie to wyglądać z punktu widzenia użytkownika. Wszystko dzięki sprytnemu usprawnieniu wyszukiwarki.

Google chce, by internet na smartfonach i tabletach działał szybciej. Cel faktycznie szczytny, ale czy firma może go spełnić sama nie świadcząc usług dostępu? Jeżeli zastanowić się chociaż trochę nad tym, jak najczęściej wykorzystywana jest sieć na urządzeniach mobilnych – jak najbardziej.

Technologiczny gigant do zrealizowania tego planu wykorzysta swój sztandarowy produkt – wyszukiwarkę internetową. Dzięki zaimplementowaniu w niej nowego mechanizmu AMP (accelerated mobile pages, przyspieszone strony mobilne) sprawi, że strony będą ładowały się szybciej na przenośnych urządzeniach.

AMP to najprościej mówiąc nowy sposób prezentowania wyników wyszukiwania. Dzięki niemu, po wpisaniu na komórce czy tablecie frazy w Google, na górę wyników wyszukiwania trafią specjalne wersje stron. Mają być one stworzone przede wszystkim pod kątem jak najszybszego ładowania się. Dzięki rezygnacji z niepotrzebnych graficznych ozdobników będzie można zapewnić, że użytkownik konkretne, potrzebne sobie informacje dostanie możliwie najszybciej.

Ale to nie wszystko. Google umożliwi również wszystkim, którzy będą chcieli umieścić swoją stronę w AMP, wykorzystanie swojego cache'a. Mówiąc prosto – taka mniejsza, pozbawiona ozdobników wersja strony będzie mogła być przechowywana bezpośrednio na serwerach Google'a. Dzięki temu załaduje się błyskawicznie wraz z wynikami wyszukiwania, a na jej wyświetlenie użytkownik nie będzie musiał w ogóle czekać.

I chociaż w rzeczywistości nie mamy tu do czynienia z żadnych zwiększeniem przepustowości sieci, to technologiczny gigant uważa, że w praktyce da to użytkownikowi wrażenie znacznie szybszego działania internetu.

Osobną kwestią, szczególnie interesującą dla właścicieli i autorów stron internetowych, jest to, jak taki ruch będzie zliczany. Pojawia się bowiem wątpliwość – czy skoro witryny AMP przechowywane będą na serwerach Google'a, to czy nie spowoduje to dla nich utraty cennego ruchu? Technologiczny gigant zapewnia jednak, że współpracuje z szeregiem firm analitycznych, by rozwiązanie to nie okazało się dla nikogo krzywdzące.

Google chwali się również, że nad rozwojem projektu AMP pracuje aktualnie ponad 4500 programistów z całego świata. Ze strony mediów i dostawców treści swoje zainteresowanie wyrazili już giganci tacy jak BBC, New York Times, CBS, a także ponad 70 firm medialnych, reprezentujących 1600 lokalnych gazet i stacji telewizyjnych.

Pierwsze strony AMP pokazać się mają w wynikach wyszukiwania Google'a już na początku przyszłego roku.

_ Dominik Gąska _

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.