Google stworzyło reklamy nieistniejącej firmy sprzedającej pizzę

Google stworzyło reklamy nieistniejącej firmy sprzedającej pizzę24.08.2018 11:06
Źródło zdjęć: © 123RF

Doctor Fork to marka stworzona przez Google zajmująca się pizzą. Tak naprawdę nie istnieje - zespół giganta, Unskippable Labs, chciał sprawdzić, jak ludzie reagują na nieco inne reklamy żywności. Już niedługo możemy zobaczyć konsekwencje badania.

W sumie Unskippable Labs stworzyło 33 spoty, które łącznie zdobyły 20 mln wyświetleń. Reklamy m.in. pizzy od nieistniejącej marki Unskippable Labs różniły się od tradycyjnych promocyjnych filmików.

Zespół Google'a pokazywał ludzi jedzących i patrzących się w kamerę, co według wielu twórców reklam jest strzałem w stopę. Nie unikano również dźwięków wydobywanych podczas jedzenia czy zbliżeń na posiłek. Mówiąc w skrócie, Unskippable Labs robiło wszystko to, czego marketingowiec nie powinien.

W eksperymencie chodziło o to, by pokazać, że reklamodawcy obawiają się pewnych strategii tylko dlatego, bo wydaje im się, że będą nieskuteczne. Nikt inny jednak nie sprawdził, czy rzeczywiście okażą się fiaskiem. Google to zrobiło i… cóż, może zmienić branżę reklamową. Zdaniem giganta, zachwalanie żywności można pokazać w znacznie kreatywny sposób, niż tylko przez ugryzienie i uśmiech.

Skoro eksperyment się udał i reklamy dotarły do widzów, ba, w przypadku pokazywania żywności w zbliżeniu mocniej oddziaływały na ludzi, możemy podejrzewać, że inni pójdą drogą Google'a. Nie zdziwcie się, gdy za jakiś czas aktor jedzący pizzę będzie długo patrzył wam w oczy, głośno przy tym mlaszcząc.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.