Google promuje strony HTTPS - kto musi kupić certyfikat?

Google promuje strony HTTPS - kto musi kupić certyfikat?18.08.2014 14:07
Źródło zdjęć: © WP.PL

Po zmianach algorytmu Google będzie promował strony działające w oparciu
o bezpieczny protokół HTTPS. Jakie będą konsekwencje tych zmian dla użytkowników internetu, blogerów, właścicieli małych stron i e-sklepów? Czy trzeba będzie nabywać certyfikaty SSL? Kto będzie musiał to robić?

Chociaż działania Google to trochę wymuszanie na właścicielach internetowych biznesów profesjonalizmu, ma to swoje plusy. Również dla odwiedzających strony WWW.

Korzyści z zastosowania certyfikatów SSL

Certyfikaty SSL to podstawowy sposób ochrony danych przesyłanych przez internet. To także potwierdzenie wiarygodności posiadaczy witryn internetowych –. w pasku adresu przeglądarki, w przypadku strony, która używa połączenia szyfrowanego protokołem SSL, użytkownicy mogą zobaczyć nazwę właściciela strony i wydawcy certyfikatu (umożliwia to EV SSL); w przypadku witryny WWW, która nie stosuje certyfikatu SSL, nie możemy mieć pewności, kto jest jej właścicielem, a co najważniejsze – czy ktoś nie „podsłuchuje” tego, co oglądamy lub piszemy. Dzięki temu, że strona jest zabezpieczona certyfikatem SSL, wszystkie dane, które wprowadzamy i które czytamy – jak np. numer karty kredytowej niezbędny do dokonania płatności w e-sklepie – są szyfrowane w drodze między serwerem a przeglądarką.

- Dzięki promowaniu w wynikach wyszukiwania stron działających w oparciu o protokół HTTPS wśród użytkowników sieci świadomość, co do konieczności dbania o zachowanie poufności informacji osobowych będzie rosła jeszcze szybciej. W końcu na najwyższych pozycjach pojawiać się będą strony uznane przez Google za bezpieczne. Właściciele stron internetowych z kolei będą mogli dzięki nim budować swój wizerunek, ponieważ dbanie o bezpieczeństwo własnych klientów wzbudza zaufanie do marki –. komentuje Mariusz Janczak, Koordynator Marketingu Produktowego w Obszarze Biznesowym Podpis Elektroniczny Unizeto Technologies SA.

Certyfikaty SSL – dla kogo?

Certyfikaty SSL dzielą się na trzy typy ze względu na poziom zapewnienia bezpieczeństwa i wiarygodności: Domain Validation (DV), Organization Validation (OV) i Extended Validation (EV) –. ich koszt zależy od ich rodzaju. Certyfikaty SSL są na tyle powszechne i tanie, że często firmy hostingowe zamieszczają je w swojej ofercie jako wartości dodane. Te najprostsze, czyli DV, można nabyć już za kilkadziesiąt złotych. Natomiast certyfikaty OV i EV SSL, a więc bardziej zaawansowane i stosowane przez średnie i duże firmy oraz banki, dostępne są od kilkuset złotych.

Bezpieczeństwo małej witrynie i blogowi jest w stanie zapewnić podstawowy certyfikat SSL –. DV.

W dzisiejszych czasach używanie certyfikatów SSL przez instytucje publiczne, duże przedsiębiorstwa i sklepy internetowe to codzienność. Ich uzyskanie jest bezproblemowe i szybkie. Mimo to nie wszyscy posiadacze mniej rozbudowanych stron WWW, niewielkich e-sklepów i blogów decydują się na zastosowanie tego rozwiązania.

- Należy podkreślić, że nie ma konieczności korzystania z certyfikatu SSL. Jest to jedynie możliwość/opcja. O ile strony zabezpieczone protokołem będą lepiej postrzegane przez Google, o tyle nie musi to oznaczać, że te niezabezpieczone znikną z indeksów. Zabezpieczenie SSL to tylko jeden z parametrów/kryteriów oceny jakości strony –. podsumowuje Mariusz Janczak.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.