Google będzie cię śledził w jeszcze jeden, nowy sposób

Google będzie cię śledził w jeszcze jeden, nowy sposób23.12.2014 11:39
Źródło zdjęć: © brionv / CC

Gigant z Mountain View pochwalił się swoim najnowszym algorytmem o nazwie "Store Visits". Dzięki temu reklamodawcy dowiedzą się ilu internautów udało się do sklepu po produkt, którego reklamę widzieli w sieci.

Sprzedaż "offline" to nadal 93 proc. rynku sprzedaży detalicznej w Stanach. Google i inne firmy zajmujące się reklamą w sieci od lat znajdują się pod presją ze strony reklamodawców, którzy chcą wiedzieć w jaki sposób reklamy wyświetlane w sieci przekładają się na wizyty klientów w sklepie. Usługa Google "Store Visits" pojawi się w ofercie dla reklamodawców w przeciągu kilku tygodni. Poniżej znajdziecie wszystko, czego udało nam się o niej dowiedzieć.

Google ustali, czy dany użytkownik odwiedził sklep reklamodawcy na podstawie danych geolokalizacji pobranych z jego telefonu. O ile oczywiście dany użytkownik udostępnia swoją historię lokalizacji. "Store Visits" ma działać zarówno na systemie Android, jak i na iOS-ie. Użytkownicy, od których pobierane będą informacje na temat ich lokalizacji, pozostaną anonimowi. Jeżeli w ciągu 30 dni od kliknięcia w reklamę znajdziemy się w pobliżu jednego ze sklepów, należących, do reklamodawcy, zostaniemy zaliczeni do grona jego potencjalnych klientów. System uzna wtedy, że wybraliśmy się na zakupy pod wpływem płatnego ogłoszenia.

Funkcja "Store Visits" nie sprawdzi się oczywiście w przypadku wszystkich reklamodawców. Skorzystają na niej największe sieci sklepów z dużą liczbą placówek. Nową usługę Google testuje już od jakiegoś czasu sieć PetSmart. Wyniki wstępnych testów pokazują, że wizytą w sklepie kończy się od 10 do 18 proc. kliknięć na reklamę w sieci.

Użytkownicy Google'a ponownie staną przed wyborem: udostępniać swoją lokalizację, dzięki czemu usługi oferowane przez Google są po prostu wygodniejsze, czy nie udostępniać i uniknąć bycia śledzonym przez natrętne reklamy?

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Sony udostępni "The Interview" za darmo w sieci!

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.