FLO TV - telewizor w kieszeni

FLO TV - telewizor w kieszeni08.10.2009 12:01
Źródło zdjęć: © IDG.pl

Firma Qualcomm zaprezentowała urządzenie FLO TV Personal Television zaprojektowane z myślą o tym by umożliwić użytkownikom oglądanie telewizji w dowolnym miejscu i czasie. Co ciekawe, FLO TV ma ekran o rozdzielczości jedynie 3,5 cali. Gadżet wykorzystuje materiały udostępniane za pomocą standardu telewizji mobilnej MediaFLO.

MediaFLO technologia firmy Qualcomm umożliwiająca dostarczanie treści audiowizualnych do telefonów komórkowych i urządzeń przenośnych - głównie na terenie Stanów Zjednoczonych. Teraz Qualcomm postanowiła wprowadzić na rynek urządzenie dedykowane temu rozwiązaniu - FLO TV Personal Television.

Źródło zdjęć: © (fot. IDG.pl)
Źródło zdjęć: © (fot. IDG.pl)

FLO TV oferuje 3,5-calowy wyświetlacz (8,9 cm) LCD i dotykowy interfejs, który umożliwia użytkownikom zmianę kanału po zwykłym przesunięciu po nim palcem. Szacowany czas pracy urządzenia wynosi około 5 godzin oglądania TV lub 30. godzin czuwania. FLO TV charakteryzuje się również wbudowanymi głośnikami stereo oraz portem jack, do którego można podłączyć urządzenia peryferyjne. Całość waży około 142 gram. Wymiary to 4,4 cala na 3 cala na 0,5 cala. Z ciekawszych funkcji oprogramowania warto wymienić możliwość ustawiania przypomnień dla programów, które chce obejrzeć użytkownik.
FLO TV Personal Television obsłuży ponad 2. kanałów telewizji mobilnej - zarówno tych nadawanych na żywo, jak i nagrywanych wcześniej w studio. Urządzenie ma działać bardziej na zasadzie korzystania z infrastruktury operatorów sieci mobilnych niż odtwarzania nagranych wcześniej materiałów wideo. Jednocześnie producent zapewnia, że zastosowane rozwiązania pozwolą na oglądanie kanałów telewizyjnych bez konieczności czekania na pobranie jakichkolwiek danych, buforowania czy innych elementów spowalniających otrzymanie treści.
Verizon Wireless uruchomił MediaFLO dla wybranych urządzeń przenośnych w 200. roku. AT&T wykonało ten krok w 2008 r. W Stanach Zjednoczonych technologia MediaFLO działa na własnej infrastrukturze i paśmie UHF IV/V 716-722MHz. Rozwiązanie testowane było również w Japonii i Wielkiej Brytanii. Qualcomm promując FLO (Forward Link Only) weszło jednocześnie w bezpośrednią konkurencję z firmami wykorzystującymi standard DVB-H (Digital Video Broadcast-Handheld) i CDMA (Code-Division Multiple Access).
FLO TV Personal Television trafi do sklepów pod koniec tego roku i dostępne będzie w cenie 249,99 dolarów za egzemplarz. Serwisy będą udostępniane w cenie około 9 dolarów za miesiąc abonamentu. Podane kwoty mogą jeszcze ulec zmianie - producent oszacował je na podstawie aktualnych cen operatorów sieci mobilnych. Warto dodać, że klienci nie będą musieli podpisywać oddzielnego kontraktu by wykupić osobistą TV, jednocześnie jednak nie będą mogli oglądać żadnych kanałów firm konkurencyjnych.

Wiadomo, że FLO TV umożliwi oglądanie również kanałów telewizyjnych dedykowanych specjalnie dla urządzenia. Nie znamy jednak szczegółów. Na pewno w ofercie znajdą się jednak takie kanały jak ESPN, Fox, MTV, CNBC czy MSNBC.

Źródło artykułu:idg.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.