Firmy olewają bezpieczeństwo twoich pieniędzy

Firmy olewają bezpieczeństwo twoich pieniędzy08.09.2014 15:37

Według badania przeprowadzonego w 27 krajach na świecie, tylko 52 proc. firm z branży finansowej oraz 46 proc. podmiotów zajmujących się handlem elektronicznym dostrzega konieczność zastosowania bardziej zaawansowanych środków ochrony transakcji finansowych. Jeszcze mniej firm w tym sektorze zapewnia ochronę urządzeń swoich klientów.

Źródło zdjęć: © (fot. Fotolia)
Źródło zdjęć: © (fot. Fotolia)

Z badania przeprowadzonego przez przez Kaspersky Lab oraz B2B International wynika, że firmy z branży handlu elektronicznego przywiązują najmniejszą wagę do ochrony operacji finansowych - 16 proc. z nich twierdzi, że nie zamierza wdrażać specjalnych rozwiązań zabezpieczających przed oszustwami online, a tylko 38 proc. rozważa inwestycję w takie narzędzia.

Ogólnie, 30 proc. firm obsługujących przepływ pieniędzy w internecie nie zapewnia i nie planuje zapewniać ochrony na urządzeniach klientów podczas transakcji, mimo że jest to najsłabszy punkt w łańcuchu bezpieczeństwa i może być przyczyną utraty pieniędzy przez klientów oraz utraty zysków i reputacji przez firmy. 28 proc. firm nie widzi potrzeby instalowania oprogramowania do ochrony przed oszustwami na urządzeniach mobilnych klientów, podczas gdy 30 proc. firm nie próbuje zabezpieczyć przed takimi zagrożeniami nawet własnej infrastruktury informacyjnej. Taka nonszalancka postawa wobec ochrony płatności może prowadzić do negatywnych opinii ze strony klientów: wielu klientów oczekuje, że firmy z branży finansowej przejmą odpowiedzialność za zabezpieczenie ich wszystkich urządzeń, a 40 proc. badanych jest przekonanych, że firma zrekompensuje im stracone środki.

Z informacji Kaspersky Lab wynika, że liczba cyberzagrożeń, których celem są dane finansowe indywidualnych użytkowników, nieustannie wzrasta. Na przykład, według danych z chmury Kaspersky Security Network, w okresie od 19 maja do 19 czerwca 2014 r. liczba ataków wykorzystujących szkodliwe oprogramowanie bankowe wyniosła 1,4 mln, co stanowi wzrost o 15 proc. w stosunku do okresu od 19 kwietnia do 19 maja bieżącego roku.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: 1000 terabajtów na płycie wielkości CD

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.