Europa wyprzedziła Azję w ilości SPAMu

Europa wyprzedziła Azję w ilości SPAMu14.07.2010 10:57
Źródło zdjęć: © Sophos

Firma Sophos opublikowała swój najnowszy raport za drugi kwartał 2010 roku z listą dwunastu krajów, z których wysyłana jest największa ilość spamu. USA nadal numerem jeden, odpowiedzialne za 15,2% globalnego spamu - to wzrost z 13,1% w pierwszym kwartale 2010 roku.

Lista dwunastu krajów, które od kwietnia do czerwca 201. r. wysłały najwięcej spamu kształtuje się następująco:

  1. USA 15,2%
  2. Indie 7,7%
  3. Brazylii 5,5%
  4. UK 4,6%
  5. Korea S 4,2%
  6. Francja 4,1%
  7. Niemcy 4,0%
  8. Włochy 3,5%
  9. Rosja 2,8%
  10. Wietnam 2,7%
  11. Polska 2,5%
  12. Rumunia 2,3%

Pozostałe 40,9%

Spam staje się coraz większym problemem - nie chodzi tylko o niechciane reklamy towarów, ale także o rozsyłane linki do zainfekowanych stron internetowych, które prowadzą do zarażenia komputera złośliwym oprogramowaniem.

"To smutne, że spam rozsyłany za pośrednictwem komputerów w Europie rośnie - Wielka Brytania, Francja, Włochy i Polska wkradły się do rankingu na początku roku", powiedział Graham Cluley, starszy konsultant ds. technologii w Sophos. "Motywowani finansowo przestępcy wykorzystują zainfekowane komputery zombie nie tylko do prowadzenia kampanii spam, ale również do kradzieży tożsamości i kont bankowych. To ciężka batalia, uświadamianie użytkowników o niebezpieczeństwach klikania na linki lub załączniki w wiadomości spam oraz, że ich komputery mogą już być pod kontrolą cyberprzestępców. Przedsiębiorstwa i użytkownicy komputerów muszą przyjąć bardziej aktywne podejście do filtrowania spamu i bezpieczeństwa IT w celu uniknięcia własnego wkładu do tego globalnego problemu." Tak kształtuje się podział spamu generowanego w okresie kwiecień - czerwiec 201. ze względu na kontynenty:

Europa 35,0%
Azja 30,9%
Ameryka Północna 18,9%
Ameryka Południowa 11,5%
Afryka 2,5%
Inne 1,2%

Europa przeskoczyła Azję, by stać się najbardziej spamującym kontynentem. Mimo, że USA nadal jest na szczycie listy, Ameryka Północna jako kontynent pozostaje na trzecim miejscu, daleko w tyle za Azją i Europą.

"Spam nadal będzie problemem globalnym, tak długo, jak będzie przynosił zyski spamerom. Z ekonomicznego punktu widzenia, przestępcy mają dobry powód by nadal to robić, nawet jeśli tylko niewielki odsetek odbiorców kliknie na linki", wyjaśnia Cluley. "Zbyt wielu użytkowników komputerów wystawia się na ryzyko zainfekowania złośliwym programem, który włącza ich komputer do botnetu. Aby walczyć ze spamerami, poza aktualnym oprogramowaniem dbającym o bezpieczeństwo komputera, trzeba oprzeć się pokusie zakupu produktów reklamowanych za pośrednictwem spamu."

Spam składa się na 97. wszystkich e-maili otrzymywanych przez serwery pocztowe firmy, obciąża zasoby sieciowe i powoduje spadek wydajności pracy. Wykorzystywany w dużej mierze jako metoda sprzedaży nielegalnych lub podrobionych towarów, niemal cały spam pochodzi z zainfekowanych złośliwym oprogramowaniem komputerów (tzw. botów lub zombie), które są kontrolowane przez cyberprzestępców.

Użytkownicy komputerów mogą na wiele sposobów, bezwiednie, umożliwić, aby ich komputery stały się częścią botnetu. Wystarczy, że klikną na niebezpieczne linki, często zawarte w wiadomości spam. Jedynym sposobem na zmniejszenie ryzyka zainfekowania jest uruchomienie ochrony antyspamowej i antymalware oraz dbanie o aktualizowanie na bieżąco łat bezpieczeństwa dla zainstalowanego oprogramowania.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.