Ericsson o korzystaniu z komórek

Ericsson o korzystaniu z komórek15.06.2007 16:36

Choć połączenia komórkowe stale tanieją, ciągle jeszcze rozmawiamy w ten sposób znacznie mniej, niż wynosi światowa średnia. Jednak i tak dłużej, niż przez telefony stacjonarne - wynika z badań przeprowadzonych przez Ericssona.

Statystyczny Kowalski rozmawia w ciągu dnia 15 minut - 11 w sprawach prywatnych i 4 minuty w zawodowych. Dla porównania, średnia długość połączeń przez telefon stacjonarny w ciągu dnia wynosi 14 minut (8 prywatnie i 6 zawodowo). Tymczasem na świecie średnia dla komórek wynosi 35 minut dziennie. Światowymi rekordzistami są Amerykanie, którzy co dzień rozmawiają 69 minut. W Europie prym wiodą Szwedzi ze średnią wynoszącą 44 minuty.

Z badań Ericssona wynika, że 66% Polaków wykorzystuje telefony komórkowe zarówno do połączeń głosowych, jak i wysyłania SMS-ów. 11% do tego zestawu dodaje również MMS-y. Kolejne 11% używa ich tylko do połączeń głosowych. Dla firm telekomunikacyjnych najatrakcyjniejszymi klientami jest zaś grupa 12% osób korzystających z usług bardziej zaawansowanych niż MMS. Zalicza się do nich m. in. dostęp do usług online przez portal operatora, poczta elektroniczna, Internet przez WAP i komunikatory.

Z badan wynika także kolejna ciekawa sprawa. Trzy czwarte Polaków używa w domu zarówno telefonu komórkowego, jak i stacjonarnego. Spora grupa używa tylko komórki. Lubimy dzwonić z komórki będąc w domu, zwłaszcza kiedy dzwonimy na inny telefon komórkowy lub kiedy chcemy wykorzystać darmowe minuty.

Średni miesięczny rachunek Polaka wynosi 66 zł, czyli 17 euro. Na tle Europy to niewiele. Na Węgrzech jest to 19 euro, w Niemczech 33 euro, w Wielkiej Brytanii 31 euro, a w USA 48. Najwyższe rachunki w Polsce płacą tzw. materialiści. 48% użytkowników komórek opłaca rachunek w formie kart przedpłaconych (prepaid), a 45% w formie abonamentu. 5% deklaruje, że korzysta z obu tych form.

Jesteśmy raczej wierni swojemu operatorowi. W ostatnich 12 miesiącach przed przeprowadzeniem badania 11% zmieniło operatora. Tylko 4% deklaruje, że zrobi to w kolejnych 12 miesiącach. Lubimy za to nowe aparaty telefoniczne. Aż 16% z nich ma mniej niż 6 miesięcy, a 25% mniej niż rok. 7% klientów operatorów używa więcej niż jednego aparatu.

Badanie konsumenckie w Polsce zrealizował Ericsson Consumer Enterprise Lab. Badacze w kwietniu 2006 r. przeprowadzili 1500 wywiadów osób w grupach wiekowych od 15 do 69 lat. Posłużono się zarówno metodą ilościową jak i jakościową. Wybrana grupa jest reprezentatywna dla 28 mln mieszkańców Polski. Podobne badania Ericsson przeprowadza corocznie w 11 krajach na czterech kontynentach. W 17 innych, w tym w Polsce, badania prowadzone są nieregularnie. Wnioski z raportu, dotyczącego naszego kraju ważne są w wyznaczaniu tendencji i trendów rynkowych przez dwa lata.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.