Employer Branding raport

Employer Branding raport13.04.2016 13:19
Źródło zdjęć: © materiały partnera | materiały partnera
Artykuł sponsorowany

Działania employer brandingowe stają się normą, zwłaszcza tam, gdzie deficyt talentów jest szczególnie dotkliwy. Pracodawcy dwoją się i troją, by przyciągnąć do siebie kandydatów, ale... o pracowników nie zawsze dbają jak należy. Tymczasem employer branding to nie tylko efektowne akcje rekrutacyjne. Jak powinna wyglądać kompleksowa strategia EB? Z jakich narzędzi korzystać i na kim się wzorować? O tym piszemy w najnowszym raporcie Interaktywnie.com.

Działania employer brandingowe stają się normą, zwłaszcza tam, gdzie deficyt talentów jest szczególnie dotkliwy. Pracodawcy dwoją się i troją, by przyciągnąć do siebie kandydatów, ale... o pracowników nie zawsze dbają jak należy. Tymczasem employer branding to nie tylko efektowne akcje rekrutacyjne. Jak powinna wyglądać kompleksowa strategia EB? Z jakich narzędzi korzystać i na kim się wzorować? O tym piszemy w najnowszym raporcie Interaktywnie.com.

- _ Employer branding to w szerokim znaczeniu „budowanie wizerunku pracodawcy”, czyli coś z pogranicza HR i public relations. Działanie to z jednej strony ma służyć pozyskiwaniu nowych pracowników: eksponujemy swoją firmę na targach pracy, uczelniach, podkreślamy nasze atuty w ogłoszeniach rekrutacyjnych. Z drugiej strony ma sprawić, że ci już zatrudnieni, dzięki zapewnionym przez nas warunkom pracy, będą chcieli z nami zostać na długi czas _- wyjaśnia Bartosz Struzik, dyrektor zarządzający międzynarodowego serwisu rekrutacyjnego MonsterPolska.pl.

Polskie firmy najczęściej koncentrują się jednak wyłącznie na marketingu rekrutacyjnym, swoją ofertę kierując - co ważne - głównie do najmłodszych kandydatów. Starają się być "fajni", by przyciągnąć tych, dla których to wciąż ważniejsze od konkretnych pieniędzy czy jasno określonej ścieżki rozwoju. Specjaliści, zwłaszcza z branży IT, którzy w ofertach mogą przebierać, wymagają co prawda czegoś więcej, ale firmy nie są w stanie oferować na przykład konkurencyjnych wynagrodzeń. Tłumaczy to zresztą wciąż powszechną na polskim rynku niechęć do ujawniania choćby widełek finansowych w ogłoszeniach rekrutacyjnych. Tymczasem kanapa w "pokoju relaksu" i karnet na siłownię to tylko niektóre elementy kreowania wizerunku pracodawcy i trudno się łudzić, że własnie one zadecydują o lojalności naszego pracownika.

Póki co jednak polski employer branding to głównie efektowne kampanie rekrutacyjne - najlepiej z wykorzystaniem social mediów - i mniej lub bardziej desperackie "ocieplanie wizerunku pracodawcy", bo podstawy, takie jak choćby wysyłanie feedbacku po rozmowie z kandydatem, to w większości przypadków ciągle zachodnia egzotyka.

Choć trzeba też uczciwie przyznać, że świadomość stopniowo rośnie, tak samo zresztą jak budżety przeznaczane na działania EB. Brak rąk do pracy wzmaga jednak kreatywność i zmusza do poszukiwania nowych niestandardowych rozwiązań.

- Obserwujemy coraz więcej dobrych i skutecznych działań employer brandingowych na wysokim poziomie, ale też większe zainteresowanie firm niestandardowymi formami komunikacji - dodaje Kamila Nawrocka, senior client partner w Employer Branding Institute. - Na przykład wykorzystującymi elementy grywalizacji, storytellingu czy guerilla marketing - wykorzystanie foodtracka w kampanii kierowanej do studentów, czy naklejek z angażującym przekazem umieszczanych na uczelnianych lustrach.

Warto szukać także w sieci. Facebook, Twitter, Snapchat, ale także dedykowane pracodawcom i pracownikom serwisy takie jak Linked.in i GoldenLine to dla przedsiębiorstw idealne narzędzia, by świadomie zarządzać swoją marką, ale - by employer branding był skuteczny - komunikacja powinna mieć pokrycie w rzeczywistości. W dobie mediów społecznościowych jest bowiem dwukierunkowa, a sfrustrowany pracownik łatwo może obnażyć prawdziwe oblicze firmy, która nie jest tak _ cool _jak chciałaby o sobie myśleć.

- _ Chciałbym doczekać czasów, kiedy np. rzetelny feedback dla kandydata po rekrutacji będzie tak powszechny, że firmy zapominające o tym aspekcie będą spotykały się z ostracyzmem ze strony kandydatów _- podsumowuje Szymon Motławski, kierownik zespołu ekspertów ds. employer brandingu w Pracowni Employer Branding. - _ Na razie kandydaci brak jakiejkolwiek informacji zwrotnej traktują jako smutną normę. _

Artykuł sponsorowany
Źródło artykułu:Artykuł sponsorowany
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.