"Elektroodpady w dobre ręce" - ogólnopolska kampania

"Elektroodpady w dobre ręce" - ogólnopolska kampania04.03.2013 08:41
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

CECED Polska, związek producentów AGD, rozpoczął ogólnopolską kampanię edukacyjno-informacyjną pod hasłem "Elektroodpady w dobre ręce". Zaplanowane w ramach kampanii działania skierowane będą do konsumentów, samorządów oraz małych i średnich przedsiębiorstw. Akcja potrwa od lutego do grudnia 2013 roku.

  1. kg na jednego mieszkańca - tyle Polska będzie musiała zebrać zużytych lodówek, świetlówek, czy telefonów już za 8 lat. Taki obowiązek nakłada dyrektywa Unii Europejskiej - WEEE (ang. Waste Electric and Electronic Equipment) z sierpnia 2012 r. Jednak już od 4 lat nie udaje nam się spełnić unijnego wymogu 4 kg, a problem elektroodpadów sukcesywnie rośnie - wraz ze znacznym postępem technicznym, stają się nimi coraz częściej już nie tylko zepsute urządzenia, ale także te przestarzałe czy niemodne.

Popularne w Polsce jest oddawanie elektroodpadów do punktów skupu złomu lub wyrzucanie do śmieci, chociaż o zakazie wyrzucania elektrośmieci informuje znak przekreślonego kontenera umieszczony na urządzeniach elektrycznych i elektronicznych. Przypominamy, że osobom, które łamią prawo grozi kara grzywny do 5 tys. zł. Niewielu z nas zdaje sobie również sprawę z tego, że elektroodpady zawierają niebezpieczne substancje chemiczne, takie jak freon, rtęć czy ołów, które, przy niezachowaniu należytej ostrożności, mogą stać się zagrożeniem dla zdrowia ludzi oraz środowiska naturalnego. Te kwestie porusza nowa kampania edukacyjno-informacyjna "Elektroodpady w dobre ręce" realizowana przez CECED Polska.

Podstawowym celem kampanii jest szerzenie wiedzy na temat właściwego postępowania ze zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym (ZSEE). Działania będą się koncentrować z jednej strony na podnoszeniu świadomości wśród konsumentów, a z drugiej będą adresowane do uczestników rynku zbiórki i przetwarzania elektroodpadów - gmin, sklepów oraz punktów serwisowych RTV/AGD.

"_ CECED Polska jako związek producentów AGD od wielu lat poświęca dużo swojego czasu na działania dedykowane kwestiom tzw. elektroodpadów. Dzięki uczestnictwu w tworzeniu prawa na szczeblu europejskim wiemy, przed jakimi wyzwaniami stoi obecnie cała branża zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Jednocześnie, obserwując zachowania konsumenckie widzimy ogromną potrzebę edukowania użytkowników tego sprzętu. Dlatego też podjęliśmy decyzję o realizacji trudnego i szerokiego projektu, skierowanego do całego rynku ZSEE, z naciskiem na grupy docelowe wymagające szczególnej uwagi _" - podkreśla Wojciech Konecki Dyrektor Generalny CECED Polska.

Kampania "_ Elektroodpady w dobre ręce _" to kontynuacja dotychczasowych działań CECED Polska, ale projekt ma także ambicję zapoczątkowania naprawy całego systemu. Gminy zostaną poddane cyklowi szkoleń o selektywnej zbiórce, punkty serwisowe RTV/AGD będą zachęcane do zbierania elektroodpadów oraz edukowania konsumentów o skutkach oddania zużytego sprzętu do nielegalnych punktów zbiórki. Wszystkie podmioty rynku ZSEE będą również zachęcane do podjęcia wspólnej inicjatywy w postaci stworzenia Kodeksu Dobrych Praktyk.

Źródło zdjęć: © (fot. elektrosmieciwsieci.pl)
Źródło zdjęć: © (fot. elektrosmieciwsieci.pl)

W ramach akcji edukacyjnej skierowanej do konsumentów ruszy kampania informacyjna w ogólnopolskiej sieci sklepów RTV i AGD (spoty informacyjne, ulotki, standy promocyjne), fan page na Facebooku "Pogromcy Elektrozombie" oraz strona www projektu z mapą punków zbiórki zużytego sprzętu.

Dla przedstawicieli gmin zorganizowana zostanie konferencja szkoleniowa, podczas której będzie przekazana wiedza z zakresu postępowania z elektroodpadami oraz przedstawione zostaną najlepsze praktyki w tym zakresie. Do nich adresowana będzie również kampania w prasie branżowej oraz działania e-marketingowe.

Z kolei dla punktów serwisowych RTV i AGD, CECED Polska zorganizuje seminaria szkoleniowe, które dotyczyć będą postępowania z ZSEE oraz substancjami niebezpiecznymi w sprzęcie - w tym mało w Polsce znanymi wymogami dotyczącymi tzw. F-gazów.

„_ Zaproponowane przez nas działania to kropla w morzu potrzeb. Zdajemy sobie sprawę z tego, że budowanie powszechnej świadomości jest zadaniem czasochłonnym, od czegoś jednak trzeba zacząć. Wierzymy, że wielopłaszczyznowa współpraca z podmiotami z różnych dziedzin życia gospodarczego - od producentów, organizacji odzysku poprzez gminy, a na konsumencie skończywszy - pozwoli uzyskać efekt synergii i przyczyni się do powielania dobrych praktyk w interesującym nas obszarze elektroodpadów _ - podsumowuje Radosław Maj, koordynator projektu "Elektroodpady w dobre ręce".

Źródło: informacje prasowe, PS, WP.PL

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.