Ekspresy do kawy z zabezpieczeniem przed nieoryginalną kawą

Ekspresy do kawy z zabezpieczeniem przed nieoryginalną kawą17.02.2015 16:51
Źródło zdjęć: © Flickr / effin_peaz / CC

Przykładów absurdów związanych z zabezpieczeniami DRM było już wiele, wielokrotnie też producenci przekonywali się, że blokady nie są pozytywnie odbierane przez klientów. Ostatnio boleśnie przekonała się o tym firma, która próbowała wprowadziła DRM w ekspresach do kawy.

Choć polskiemu konsumentowi nazwa Keurig mówi niewiele, za oceanem jest to marka popularnych ekspresów do kawy. A właściwie całego systemu parzenia kawy, bazującego na specjalnych ekspresach oraz kapsułkach z kawą lub innymi napojami (tzw. K-cups). Całość działa na dokładnie takiej samej zasadzie, co obecne na naszym rynku podobne konstrukcje, czyli ekspresy sprzedawane są relatywnie tanio, a większość zysków firmy pochodzi ze sprzedaży relatywnie drogich kapsułek z kawą. Różnica jest taka, że Keurig swój system opracował jeszcze w latach dziewięćdziesiątych, a patent na wkładu K-Cup wygasł w 201. roku.

To oczywiście sprawiło, że na amerykańskim rynku pojawiło się dużo tańszych odpowiedników oryginalnych kapsułek. Sytuacja ta nie była na rękę firmie Keurig, która postanowiła znaleźć rozwiązanie, które zapobiegnie utracie przychodów. Odpowiedzią miał być zaprezentowany w ubiegłym roku system Keurig 2.0. czyli ekspres wyposażony w coś w rodzaju DRM – specjalny czytnik, który sprawdza dane zapisane na kapsułce, by automatycznie dobrać temperaturę parzenia i ilość wody.

Wszystko byłoby pięknie, gdyby nie to, że bez tych danych ekspres się nie włączy, a tak się przypadkiem składa, że kody drukowane są tylko na oryginalnych wkładach K-cup. Jak można się było spodziewać, zabezpieczenia nie przypadły do gustu klientom, a nowe ekspresy zebrały mnóstwo negatywnych opinii, właśnie ze względu na narzucane ograniczenia. Skala zjawiska była tak duża, że nie mogła ujść uwadze firmy.

Niestety wygląda na to, że nie wyciągnięto z tego odpowiednich wniosków. W ubiegłym tygodniu Keurig zaprezentował wyniki finansowe za ostatni kwartał roku 2014. czyli pierwszy cały kwartał, w którym sprzedawano ekspresy 2.0 z DRM. Okazało się, że sprzedaż ekspresów i akcesoriów spadła o 18%, a sprzedaż samych ekspresów o 12%, co nie pozostało bez wpływu na wyniki finansowe. CEO Keurig Brian Kelley nie uważa jednak, iż jest to spowodowane tym, że ludzie po prostu nie lubią takich ograniczeń, ale „wolniejszym niż zakładaliśmy procesem rynkowej adaptacji 2.0,” oraz „dezorientacją wśród użytkowników, którzy nie wiedzą czy przy pomocy 2.0 będą mogli przygotować swoje ulubione marki”.

Użytkownicy jednak nie wyglądają na zdezorientowanych i doskonale zdają sobie sprawę z tego, że oszukanie zabezpieczeń Keurig jest proste –. w Internecie można znaleźć dziesiątki artykułów i nagrań o tym, jak hakować ekspresy. Znając życie wystarczy chwila, aby producenci ekspresów kapsułkowych sprzedawanych w Polskich sklepach wykorzystali to samo rozwiązanie.

Polecamy na stronach Giznet.pl: Mars One wybrało 100 kandydatów na kolonistów

Źródło artykułu:Giznet.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.